#1 Skrevet Mars 15, 2007 Ja, som topic sier så lurer jeg på hvordan man skal ta av dørhandtak på Golf IV\Bora.. Derfor jeg skal ha av det er på grunn av at jeg skal ha bilen på lakkering, og lakkerer ville at de skulle være av.. Noen tips? Mvh, Kim Andre´ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2007 Et par bilde her. Først ut med låssylinderen/deksel. Sitter en plastpropp i døråpningen/bakkant dør omtrent ved håndtaket. Vipp ut denne. Litt inni hullet sitter en liten splinesskrue. Denne skrues utover til den på en måte stopper. Da trekker du låssylinderen, dekselet rett ut av døra. Etterpå bender du løs wiren nr 1 på bildet og vrir dørhåndtaket ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2007 Takk så mye! Da får jeg prøve det! Mvh, Kim Andre´ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2007 Da har jeg ett lite problem når jeg skal sette de på Jeg sliter med å få på håndtaka på 3 av dørene pene.. Ene bakdøra fikk jeg på plass igjen.. Noen som vet hvor feilen kan ligge? Kan forsåvidt få tatt bilde hvis dere vil se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2007 Tror du må spesifisere litt nærmere... kan jo være flere ting som gjør at du ikke får det til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2007 Tror du må spesifisere litt nærmere... kan jo være flere ting som gjør at du ikke får det til... Ja, hehe.. Hmm, når jeg huker på den wiren(på den plasseringa den sto før lakkeringa) på håndaket og setter inn låssylinderen\deksel og så skrur jeg til torx skruen i døra.. Og da vil ikke håndaket "ligge" inntil selve døra, dvs den står langt utenfor både låssylinderen\deksel og døra.. Har satt på de pakningene på handtaket og sånn.. Noen som kan tenke seg noe? Ser mindre bra ut,hehe.. Jeg kan få tatt bilde av det imarra så blir det kanskje litt enklere.. Mvh, Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2007 Prøv å holde håndtaket ute ( trukket utover til åpne stilling ) mens du skrur til skruen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2007 Prøv å holde håndtaket ute ( trukket utover til åpne stilling ) mens du skrur til skruen. Hm, prøvde å holde det ute mens jeg skrudde til skruen nå, men det hjalp ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2007 Det er en stund siden jeg skrudde på dette på Golf'en, men jeg mener jeg opplevde noe av det samme. Det som da var feil var at den enden av håndtaket som føres inn i døren ved montering ikke gikk skikkelig på plass. Det er en mekanisme der som skal sørge for at håndtaket presses inn... en slags fjær eller noe... Dersom jeg husker rett da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2007 du kan stramme wiren som er merket med 1 på tegningen lenger oppe her... og feste denne strammere... ikke sikkert det er nok for å få håndtaket helt på plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 5, 2007 Hmm, jeg har prøvd å gjort sånn som du nevnte Trond, å sette den ene wiren strammere, men det hjelper ikke mye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2007 Ingen som har noen flere tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 7, 2007 Jeg mener fortsatt du må ta en titt der hvor du fører håndtaket inn på plass... Jeg er ganske sikker på at det var noe der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...