#1 Skrevet Mars 15, 2007 Er det noen som vet hvor stor borring det er i sylinderene på en rally golf motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2007 Golf Rallye har det samme som andre 1,8 tweizere.... 81mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg mener det er 80.6mm på rallye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2007 Her er mere info om PG motoren: http://www.doppel-wobber.de/m_pg.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg måtte dobbeltsjekke i akte, og det ER 80.6mm på rallye. Vil anta at stemplene er 80.585mm, da stemplene til G60 med 81mm borr er 80.985, så her er det jo gunstig å få tak i 4stk pent brukte org 80.985 G60 stempler, nye ringer, og borre opp blokka til 81mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2007 Her er mere info om PG motoren: http://www.doppel-wobber.de/m_pg.html (det er ikke PG motor i golf rallye, bare sånn til opplysning... motorkoden i rallye er 1H og den er 1763ccm kontra PG sine 1781ccm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2007 Hmmmm: klø : Vet det er mindre slagvolum på den motoren. Så det kan sikkert stemme at det er 80,6mm Har det noe å si hvis jeg borrer opp til 83mm. Tenker da på moment:confused: Eller er det greit nok å bare borre opp til første overdim? Opps her kom det mere opplysninger i det jeg skrev nytt innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg måtte dobbeltsjekke i akte, og det ER 80.6mm på rallye. Vil anta at stemplene er 80.585mm, da stemplene til G60 med 81mm borr er 80.985, så her er det jo gunstig å få tak i 4stk pent brukte org 80.985 G60 stempler, nye ringer, og borre opp blokka til 81mm (det er ikke PG motor i golf rallye, bare sånn til opplysning... motorkoden i rallye er 1H og den er 1763ccm kontra PG sine 1781ccm) Det var kjapt svart: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2007 Borring gir jo ikke så mye mere, det er slaglengde man må gå for skal det bli mye effekt/moment. Å borre til 83mm er jo ganske så drastisk da, du vil jo få 1867ccm, det er jo en vesentlig økning, uten tvil. Og du vil ikke ha mulighet til neste overdimensjon lenger, 83mm er visst max på overlada motor. Jeg ville borret til 81mm, fått tak i ett sett pent brukte PG stempler for en slikk og ingenting, nye ringer, og heller portet topp eller kjøpt en kam 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2007 Ok. Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2007 (det er ikke PG motor i golf rallye, bare sånn til opplysning... motorkoden i rallye er 1H og den er 1763ccm kontra PG sine 1781ccm) Da lærte jeg jaggu noe idag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 16, 2007 (det er ikke PG motor i golf rallye, bare sånn til opplysning... motorkoden i rallye er 1H og den er 1763ccm kontra PG sine 1781ccm) Til opplysning er Rallye levert med begge deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2007 Da lærte jeg jaggu noe idag også Idag også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2007 Men da har jaggu jeg lært noe også! Jeg har aldri sett noe annet enn 1H i rallye, men da har jeg vel ikke sett alle enda mener å ha hørt at det var pga homologenisering (eller hvordan det staves) for rally at motoren måtte ha litt mindre volum/borring? mulig det bare ble produsert ett gitt antall (2.500?) med 1H da for å klare dette kravet, så fikk resten den begredelige PG motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 16, 2007 Men da har jaggu jeg lært noe også! Jeg har aldri sett noe annet enn 1H i rallye, men da har jeg vel ikke sett alle enda mener å ha hørt at det var pga homologenisering (eller hvordan det staves) for rally at motoren måtte ha litt mindre volum/borring? mulig det bare ble produsert ett gitt antall (2.500?) med 1H da for å klare dette kravet, så fikk resten den begredelige PG motoren det er helt korrekt at de måtte gjøre den litt mindre pga de kravene ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...