Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har en B4 2.3E 133?hk som ikke vil starte noen ganger.

 

Jeg kan kjøre en stund og når jeg stopper den og prøver å starte etter en liten stund så vil den ikke starte. Tenner ikke i hele tatt.

 

Dette skjer bare innimellom, men er forferdelig irriterende når jeg blir stående på bensinstasjoner osv..hehe.

 

 

Hvis jeg venter en stund med å prøve så starter den med en gang.

 

Noen som har vært borti dette før? Har hatt den inne i verksted på jobben en stund så det første som slo meg var kondens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gnist i det hele tatt?

 

Vill gjetning på fordelerlokket:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fysisk sjekka gnisten, men den tenner ihvertfall ikke.

 

Syns det er rart at det kan være noe med fordelerlokket ettersom den starter etter å ha stått en stund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kanskje coilen dein.. Kan hende den blir overopphetet... Har skjedd meg før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det start-sperre på disse bilene?

 

 

Når den ikke vil starte, så bare går jeg ut, låser dørene, låser opp igjen så starter den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg skrev over er feil. Må ha vært tilfeldig.

 

 

 

Men det virker som den ikke får bensin når jeg prøver å starte. Den starter på startgass..

 

Det er ikke noe fusking eller noen ting når jeg kjører den.

Bensinpumpa går.

 

Noen som har noe forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

 

Hvis bilen er av en eldre årgang og det er k-jet eller lignede halv elektronisk innsprut kan det være bensinpompe releet dit.

 

Det sitter foran i sikringsboksen og er vanligvis merket på toppen med et 8 tall. ta en ledning med to kabelsko på og sett de ned mellom punkt 30 og punkt 87 (står under releet på boksen)

 

Pompa skal da gå med en gang og det vil du høre. summ summ

 

Håper dette er til noen hjelp...

 

Hilsen Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du.

 

 

Jeg vet ikke om det er K-jet, men den er en 93-mod og motorbetegnelsen er vel NG.

 

Jeg hører bensinpumpa går, men det virker som bensina ikke "rekker" fram..

 

Er det noe ventiler eller noe annet elektrisk som styrer dette? Har ikke vært noe særlig bori denne typen innsprut før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Er vel noen kloke Audi-guruer her?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ingen som vet noe?

 

Nå har jeg sjekka at jeg har gnist og det er det:)

 

Kan det være noe med den membran greia som sitter oppå luftfilter boksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske så sikker på det er hallgiver i fordeleren som kødder seg slik!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å få tak i det.

 

Forferdelig irriterende feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske så sikker på det er hallgiver i fordeleren som kødder seg slik!

 

Ville den startet på startgass hvis hallgiveren er kødd da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NG-motoren har forøvrig en KE-jet innsprøytning, denne er mekanisk med noen elektroniske duppeditter i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville den startet på startgass hvis hallgiveren er kødd da?

 

burde jo ikke det,få tak i ett multimeter så kan du måle litt på stikket til hallgiveren på fordeleren,sitter ett stikk på siden med 3 ledninger på,her kan du måle deg frem. finn frem ett multimeter,sett tenning på,mål mellom en av ledningene på siden og til jord(husker ikke hvilken av de på sidene),da skal du ha ca12v,da får hallgiveren spenning inn.hvis ikke den gjør det kan det være bensinpumperelet som gjør det.hvis du har spenning frem dit og den fremdeles ikke vill starte gjør du følgende rask test,mål med multimeteret mellom den midterste kontakten og jord,få en til å kinne bilen for deg,du skal da få sånn ca 2,5v.får du ikke no utslag så er det hallgiveren som er deffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre Geir:)

 

 

Kan forressten bensinpumpa surre og gå uten at den trykker fram noe bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en mulighet for at du har en lekasje, det er vacumen som skal løfte skåla i bensinmengdefordeleren din så bensinen kommer fram til dysene,har du lekasje så kan den være sur å få start på (litt dårlig forklart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er en mulighet det, men hvorfor skjer det da bare rett etter jeg har kjørt og stoppet den. Den starter fint etter å ha stått litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja si det.., har hatt samme problem selv på en ng, bare den fikk stå litt så starta den igjen, merkelig greier. Etter at bilen ikke ble starta på en måned måtte jeg løsne belgen på bensinmengdefordeleren å løfte skåla så den slapp gjennom bensin, starter uten problem etter at jeg gjorde det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her om dagen kjørte jeg den nesten helt tom for bensin også fylte jeg 98blyfri istedet for 95blyfri.

Har ikke hatt noe problem med starting etter det.

 

 

 

WHY????: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titta litt nærmere på det i dag og tok et par bilder. Skal legge dem ut senere.

 

Når den ikke vil starte så får den ikke bensin. Det kommer ikke bensin fra den "greia" som alle bensinrøra sitter skrudd i. Den som sitter oppå luftfilterboksen.

 

Jeg prøvde som Lundemo sa over her, å løfte den skåla som var under der. DET skjønte jeg veldig lite av. Skulle den bare løftes en gang eller skulle jeg løfte den så den stø høyere permanent? Noe jeg gjorde.

 

Når jeg skrudde alt isammen igjen ville den fortsatt ikke starte. Plukka av den gummibelgen igjen og under den var det et hull på størrelse med en femmer. Er dette hele grunnen til at den ikke vil starte innimellom? Så noen skrev over her om noe vakuum greier.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være hull i innsug så ufiltrert luft kommer inn;)

Prøv å tett hullet først. Jeg tror da tilogmed det skal en slange inni der.

Drar fram haynes-boka på NG i morgen tidlig jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er feilen i orden: smil : : smil :

 

 

Det var den gummibelgen som har vært feilen hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.