Urquattro interiør: Mulig å kjøpe nytt?

Anbefalte innlegg

Har hatt en kjip opplevelse med batteriet i bilen...det er som kjent montert under baksetet. Fikk telefon natt til tirsdag om at alarmen var utløst, dro å koblet den av, og fikk ikke start på bilen pga lav batterispenning. Tenkte ikke mer over saken før jeg i dag skulle koble på lader. Da viser det seg at hele siden på batteriet er revnet, det er dråper med batterisyre i både tak, baksete og seterygg på forseter. Og sikkert også på dørsidene, rakk ikke sjekke etter. Har kontaktet IF, så det ordner seg på forsikringen. I og med at batteriet bare var 7 mnd gammelt kan IF eventuelt kjøre regresskrav mot leverandøren av batteriet.

Uansett, interiøret er nok ødelagt i stor grad og må skiftes ut. Enten med nytt skinn av salmaker eller å skaffe nytt fra Møller. Noen som vet om det siste er mulig lengre?

Mvh

Eivind W.

F.........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler på det du... Har en kamerat med en ur han fikk ikke tak i teppe engang. Men å trekke det om er jo ikke noe dårlig alternativ da... da får du og akkurat den fargen du vil ha:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare håper IF skjønner at disse bilene er helt spesielle da en salmakerjobb på komplett interiør kommer sikkert på 50K++.

Kjedlig hvis du får vite at de har lyst å kondemnere den fordi utifra deres listepriser er en gammal "ævdi" ikke vært noe særlig : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mtp forsikringen så er ikke det noe problem, den er registrert forsikret som urquattro etter chassisnr. Så IF har ordnet opp bra så langt. Den blir nok neppe kondemnert, da tar jeg heller å henter ut et kontantbeløp til å dekke innkjøp av deler selv. Dessuten med dagens omsetningshastighet og priser på urq skal det endel til før kondemnering.

Ang opptrekking, som sikkert blir utfallet, så har jeg tenkt tanken på å få brukt hvite sømmer. Jeg tror det kunne passet bra på hvit bil med sorte skinnseter..

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du skal kondemnere godbilen. Hehe ;)

Jeg mener at det skal ikke så mye til at forsikringsselskapet "kondemnerer" den i og med at den er over 20år gammel.

Men hvis du har spesialforsikring vil det helt sikkert ordne seg.

Lykke til !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du skal kondemnere godbilen. Hehe ;)

Jeg mener at det skal ikke så mye til at forsikringsselskapet "kondemnerer" den i og med at den er over 20år gammel.

Men hvis du har spesialforsikring vil det helt sikkert ordne seg.

Lykke til !

Har ikke spesialforsikret, men det anmerket at dette er en bil med høy verdi (i forhold til alderen).

At batteriet eksploderer går visstnok under kategorien brann/eksplosjon, og rammer dermed bare delkasko-dekningen. Altså ikke bonustap, men om det må til så får jeg bruke kaskodeknigen (som jeg HELDIGVIS uansett tegnet fra 1. mars...flaks hvis det blir tilfelle..).

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.