#1 Skrevet Mars 16, 2007 som topic sier, påvirker oljetrykk og oljetemp hverandre den ene eller andre veien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2007 Høyere oljetemp gir tynnere olje som igjen gir lavere oljetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2007 skjønner! olja ble rimelig varm i går under aktiv kjøring, og da merket jeg et noe lavere oljetrykk... bilen er en golf 1 gti, noen ofrslag til hva årsaken kan være? jeg kjørte ikke SÅ hardt, så hadde trodd den skulle "tåle" mer..?! kan dette være symptomer på noe??? har oljekjøler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2007 skjønner! olja ble rimelig varm i går under aktiv kjøring, og da merket jeg et noe lavere oljetrykk... bilen er en golf 1 gti, noen ofrslag til hva årsaken kan være? jeg kjørte ikke SÅ hardt, så hadde trodd den skulle "tåle" mer..?! kan dette være symptomer på noe??? har oljekjøler.. Hva mener du med rimelig varm? Oljetemp er egentlig mer avhengig av turtall enn effekt, så med litt aktiv kjøring på lave gir uten særlig fartsvind gjennom oljekjøleren blir det fort varmt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2007 skjønner! olja ble rimelig varm i går under aktiv kjøring, og da merket jeg et noe lavere oljetrykk... bilen er en golf 1 gti, noen ofrslag til hva årsaken kan være? jeg kjørte ikke SÅ hardt, så hadde trodd den skulle "tåle" mer..?! kan dette være symptomer på noe??? har oljekjøler.. Har vel en del å si hva slags olje du kjører på, om du har f.eks en 0-40 eller 10-60 olje. Kjørte "gjennomskylling" av s2 motoren min med helsyntetisk 10-50 fra Bilt__a, den olja var tynn som vann ved 80 grader: faint : så fabrikat kan ha noe og si også. Aldri mer billigolje på meg ihvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2007 kjører med castrol 10-60 mener jeg å huske, rimelig varm vil si 120-125 grader på thorshov oljetempmåler...vet ikke hvor nøyaktig disse er, men trykket på tomgang la seg på en halv bar når olja var så varm.... en annen ting jeg stussa litt på, oljekjøleren blir ikke varm! uansett...så kanskje jeg burde vurdere å bytte oljepumpa? eller eventuelt sjekke gjennomstrømningen i kjøleren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2007 kjører med castrol 10-60 mener jeg å huske, rimelig varm vil si 120-125 grader på thorshov oljetempmåler...vet ikke hvor nøyaktig disse er, men trykket på tomgang la seg på en halv bar når olja var så varm.... en annen ting jeg stussa litt på, oljekjøleren blir ikke varm! uansett...så kanskje jeg burde vurdere å bytte oljepumpa? eller eventuelt sjekke gjennomstrømningen i kjøleren.. kjørte på mobil1 sin 5-50 rally full syntetisk før jeg overhalte motoren å da når tempen på olja var ca 120 grader hadde jeg ca 1.5-2.0 bars trykk.. syntest ikke at det er så gale jeg,selv om smøre evnen blir betraktlig dårligere ved slike temperaturer.Nå blir det setrab oljekjøler, for den org på s2 å ellers på s bilene er tragisk. men her var det snakk om en einser gti å den har vell ikke så mye bruk for en stor kjøler, der holder det i masse vis med den orginale, vist den funker som den skal. Hadde einser før å den blei brukt/kjørt veldig hardt, å fikk den aldri over 110 grader.(ifølge kjørecomputer) å trykk på ca 1.5(iflg en ustabil måler;) ) har en bra kjøler til deg: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2007 hmmm...spørs om ikke enten målerne er unøyaktige, eller eller om jeg burde oppgradere kjøler og prøve en litt tykkere olje kanskje....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2007 en annen ting jeg stussa litt på, oljekjøleren blir ikke varm! uansett...så kanskje jeg burde vurdere å bytte oljepumpa? eller eventuelt sjekke gjennomstrømningen i kjøleren.. Jeg ville sjekka gjennomstrømning hvis kjølern ikke er varm og olja er 130 grader, tror det ja. Vet ikke hvordan det er med termostat på motorolja, tror det er en termostat som sender kald olje til motor og ved varm olje åpnes et løp til kjøler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2007 kanskje det er det! om den er "slått av" så kan jo det være løsninga...høre med einserfolket om noen har formening om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...