Inspirasjonstråd. Chromeringer i instrument.

Anbefalte innlegg

Mitt instrument kollapset når jeg koblet det til igjen.Ingen tall komm opp i diplayet og startsperren slo seg vrang,fikk bilen fraktet til Audi.Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte kode om nøklene til instrumentet,de gjorde dette men det lå fortsatt en feilmelding på instrumentet som kom igjen hele tiden. :( Så da måtte jeg kjøpe nytt,er ikke 100% sikkert at det kom av at jeg tok det inn/ut uten at jeg koblet i fra batteriet,men kan ha vært det som trigget det så feilen kom.. Audi trodde det,men hvem vet. :D

 

Men nå safer jeg i hvertfall med og koble i fra batteriet når jeg skal ha det ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt instrument kollapset når jeg koblet det til igjen.Ingen tall komm opp i diplayet og startsperren slo seg vrang,fikk bilen fraktet til Audi.Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte kode om nøklene til instrumentet,de gjorde dette men det lå fortsatt en feilmelding på instrumentet som kom igjen hele tiden. :( Så da måtte jeg kjøpe nytt,er ikke 100% sikkert at det kom av at jeg tok det inn/ut uten at jeg koblet i fra batteriet,men kan ha vært det som trigget det så feilen kom.. Audi trodde det,men hvem vet. :D

 

Men nå safer jeg i hvertfall med og koble i fra batteriet når jeg skal ha det ut. :)

 

oki..

jævli sure penger da..

 

kobler man fra - eller + polen, når man skal kutte strømmen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki..

jævli sure penger da..

 

kobler man fra - eller + polen, når man skal kutte strømmen?

 

Minus (-) polen holder:)

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kobler man fra - eller + polen, når man skal kutte strømmen?

 

Man tar alltid av jord (minus) før +. Om du feks. bruker fastnøkkel til å løsne en av polene kan det være lett å komme borti chassiet som er jordet. Har du nøkkelen på + og kommer borti chassi smeller det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å bestille slike selv. berre til golf2 (har instrumenter fra nyere pga. eg liker ikkje dem firkantede instrumentskivene som er orginalt :P)

nokken som he bestilt til 2'er derifra før ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man tar alltid av jord (minus) før +. Om du feks. bruker fastnøkkel til å løsne en av polene kan det være lett å komme borti chassiet som er jordet. Har du nøkkelen på + og kommer borti chassi smeller det..

 

ok

tusen takk..

 

husker aldri det der med + og -

holder ikke på med det så ofte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett går det bra å ta ut intrument så lenge tenninga er helt av... og må aldrig finne på å sette på tenninga mens instumentet er ute... Lærte det på den tøffe måten. Skjedde ikke mer enn at airbag-lampa begynte å lyse hos meg da, noe som er en feilkode som er lett å slette... Men som tidligere i tråden her så kan man jo i værste fall måtte bytte ut hele driten:( Husk at det meste av elektronikk på bilene går via intrumetet på et eller annet vis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet å få tak i hvit bakgrunn til Polo 9n?

 

Edit: Glem det, fant på birba.com

 

 

Edit2: Men kan noen si meg hva som er forskjellen på de to som birba tilbyr?

 

http://www.birba.com/shop/customer/home.php?cat=158

 

De to nederste alternativene. De har da like spesifikasjoner? Men forskjellige delenr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik ble mine

 

dsc02433uh4.th.jpg

bilde002pd0.th.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hvert fett å ha i golfen, men jeg tør ikke å rote med instrumenter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hvert fett å ha i golfen, men jeg tør ikke å rote med instrumenter..

 

Få noen til og gjøre det for deg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til og gjøre det for deg. ;)

 

 

som vet hva de driver med:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intrumentet på 4'er Golfen er det letteste jeg har vært ut med.. Bare å trekke til deg dekselet mellom rattet og instrument, bak der finner du 2 skruer.. Skru ut de og instrumentet er løst. Så er det bare å trekke av stikkene (med tenninga av... KONSTANT når instrument er ute) Så er det bare å skru av skruene på baksiden av instrument å vips så er innmaten løs.. selve instrumentene trenger du ikke borti så de kan bare ligge å vente på at du pusser opp hjemmet deres med noen pene chrome ringer: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene først i tråden er for å illustrere litt.. Er instrumentet fra min tidligere 2000 golf :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye verre ville det vert å skifte bakgrunnen også?

Bare å dra viserene av akslingen de står på? Står ikke disse bare i klem?

 

Og så sitter den gamle bakgrunnen løst eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er litt forskjellig fra bil til bil... noen skiver er skrudd og på noen må du lime på skivene... har bare gjort dette på en 2'er golf, så vet ikke helt sikkert hvordan det er på andre instrument.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som vet hva de driver med:rolleye:

 

Ja det var det da... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og skifte skiver er det kanskje skruer, og det og dra ut viserne.. Der det ikke er skruer er det antagelig dobbeltsidig teip.

 

Få noen som kan det til og dra ut viserne og husk og koble fra batteriet. Jeg har to visere som jeg ikke får til og virke skikkelig etter forsøk på og montere plasmaskiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det som KAN dette da? Sku gjerne hatt nye skiver på instrumentet i TT'en men ikke pokker om jeg rører nålene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk litt på ebay folkens. Der kan du få en mye bedre pris enn på tachoringe. Erfarte dette selv etter kjøp! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endelig fått tatt bilde av hvordan mine blei:

IMG_1906.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, noken som har gjort dette på en Passat 3B? korleis ej demontera?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme som han over.

 

Mye koster frakta fra Tachoringe.de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hvor får man tak i instrumentringer med liten kant som ikke er så tykk?

 

Tachoringe sine er så tykke:

http://www.tachoringe.de/catalog/product_info.php?cPath=34_9&products_id=38

 

Mens disse feks er fine:

http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/AUDI/IMG_1906.jpg

 

Er klar over at den siste er ulik modell, men finnes de til passat med tynn kant? Syns de fra tachoringe er så tykke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.