temperatur og bensinmåler problem!

Anbefalte innlegg

har problemer med temperatur og bensin målerene mine (se bilde)

når jeg starter bilen og den er kald, går temperaturmåleren rett opp på litt over 70`c.

og når motoren har fått driftstemperatur, viser måleren nesten 110`c.

men den har aldrig kokt, og den virker ikke for varm!

viftene går ikke heletiden osv..

har byttet to termostater+ temperaturføler.

så demonterte jeg og en kamerat selve speedometert.

han mente at selve spolen som ligger bak temperaturmåleren var ødelagt!

har også problem med bensinmåleren.

når den viser hal tank, er tanken tom!

kan det stemme at disse to spolene på baksiden der er ødelagt?

vwaudi11112121.jpg

vwaudi1111.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hr du prøvd et annet speedometer? Viser tankmåleren tom tank når den er full?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hr du prøvd et annet speedometer? Viser tankmåleren tom tank når den er full?

har ikke prøvd annet speedometer.

er jo svindyrt..

tankmåleren viser full tank når den er full, og halv tank når den er tom!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... tankmåleren viser full tank når den er full, og halv tank når den er tom!!

Det med tankmåleren gjorde min gamle A100 også engang, men da var det en "MEGABULK" midt under tanken, slik at det ble nærmest som en vollgrav rundt pumpa... Har du sjekket om hvor langt du kan kjøre på full tank? Jeg har en annen bil med dette symptomet nå, men der henger bensinpumpa omtrent halvveis nedi tanken (ikke a6'n nei), slik at den har en rekkevidde på ca 15 mil før det må etterfylles bensin : haha : ..

Det kan jo også være flottørdingsen som har hengt seg opp nedi der..ikke godt å vite, men kanskje du har en liten "inspeksjonsluke" oppå tanken du kan lure litt inni?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med tankmåleren gjorde min gamle A100 også engang, men da var det en "MEGABULK" midt under tanken, slik at det ble nærmest som en vollgrav rundt pumpa... Har du sjekket om hvor langt du kan kjøre på full tank? Jeg har en annen bil med dette symptomet nå, men der henger bensinpumpa omtrent halvveis nedi tanken (ikke a6'n nei), slik at den har en rekkevidde på ca 15 mil før det må etterfylles bensin : haha : ..

Det kan jo også være flottørdingsen som har hengt seg opp nedi der..ikke godt å vite, men kanskje du har en liten "inspeksjonsluke" oppå tanken du kan lure litt inni?? : klø :

har jo kjørecomputer, så ser jo der hvor langt jeg har igjen til full tank!

så er ikke noe problem sånnsett.

bare jævli irriterende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med møller og bo racing, og begge de sa at det ikke var mulig og skaffe de spolene som sitter bakpå der.

men jeg er ikke helt sikker på dette!

(var liksom noen klips der, så det ser ann som det skal gå og bytte de)

er dette noe de sier forde de heller vil selge meg et helt instrument til 4000.- ++

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette problemet?

Har fått samme feil på en a4 avant nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nok samme greiene på min, bensinmåleren er rar hos meg også, når jeg er godt under halv tank ligger varsellyset å slår seg på og av i svinger o.l. men på flat mark er det av, kjørte engang til jeg hadde 4 liter igjen uten at varslingen var kommer på. angående tempen har jeg en tråd ute nå.....

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=102548

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.