Hjelp! felgene subber i demperne!

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp her!

Når jeg legger over maks med rattet så skurrer felgene mine bort i demperene mine, hvordan fikser jeg dette? Vil ikke bytte felgene, syns de er kjempe fine.

Hva kan jeg gjøre?

Vil spacere løse problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger hjelp her!

Når jeg legger over maks med rattet så skurrer felgene mine bort i demperene mine, hvordan fikser jeg dette? Vil ikke bytte felgene, syns de er kjempe fine.

Hva kan jeg gjøre?

Vil spacere løse problemet?

Får du sett hvor mye det subber der da? Hjelper nok med en spacer kanskje.. Hva slags dekk og dim og ET på felga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror ikke at felgene tar borti demperene, men snarere innerskjermene...du kan lage til en stopper, eller kanskje gjøre som lettest å slippe av på rattet når du hører at det tar borti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du sett hvor mye det subber der da? Hjelper nok med en spacer kanskje.. Hva slags dekk og dim og ET på felga?

235/35/19

ET 35.

Sto stille og la over alt, rrøvde da å få fingeren mellom felgen og demperen, og det kunne jeg bare glemme, kan ikke se at det er no anna sted det kan gå borti egentlig, hva slags størrelser får man spacere i da? og er det kvalitets forskjell på de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35/19

ET 35.

Sto stille og la over alt, rrøvde da å få fingeren mellom felgen og demperen, og det kunne jeg bare glemme, kan ikke se at det er no anna sted det kan gå borti egentlig, hva slags størrelser får man spacere i da? og er det kvalitets forskjell på de?

Sikker på at det ikke er noe annet som Morten nevner? Får spacere i mange demmensjoner... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstanden mellom demper og felg forandrer seg ikke ???

Må nok være noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... det gjør ikke det altså?

da må det jo være no annet da...

men bilen er jo ikke senka mer enn 40mm, så kan liksom ikke skjønne at det skal subbe oppi skjermbuen,men nå ser man jo ikke såååå kjempegodt der inna da:)

så da hjelper kanskje ikke spacere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

innerskjermen min venn, innerkjermen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er innerskjermen ( mest sansynlig) så kan du prøve å varme den opp med varmtluft pistol å forme den litt om så det ikke tar i lenger.

Er det innerskjerm vil bare problemet bli større med spacere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da må jeg få bilen på en bukk el no så jeg kommer til da:o

takk for svar da: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35/19

ET 35.

Og felgbredde? Høres rart ut at f.eks en 8,5x19 ET35 felg med 235/35 19 skal subbe i innerskjermen på en A4...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og felgbredde? Høres rart ut at f.eks en 8,5x19 ET35 felg med 235/35 19 skal subbe i innerskjermen på en A4...

Det er en A3 det er snakk om: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at det er a3, han jeg køpte de av hadde de på en golf4.

ja godt spm. er de 9x19 eller 8,5x19, det må jeg ut å måle gitt:)

tilbake om et par:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 8,5x19, skulle jo ikke tro det ville subbe på noen måte men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 19"på min som subber i innerskjermen på full sving.So tar du av eit dekk og ser so er de nok merker på innerskjermen etter dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 8,5x19, skulle jo ikke tro det ville subbe på noen måte men..

tøffe felger du har, blir snart så jeg legger om også, men får ikke sommerdekkene før om noen uker. hadde ikke på lager de dekkene jeg skulle ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en A3 det er snakk om: vinke :

Ja hvor fikk jeg A4 fra : bh :

A3 ja, da er jeg ikke så overasket, dårlig plass innover foran på de bilene dessverre. En 3-5mm spacer vil nok hjelpe, får håpe det ikke begynner å subbe utover igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvor fikk jeg A4 fra : bh :

A3 ja, da er jeg ikke så overasket, dårlig plass innover foran på de bilene dessverre. En 3-5mm spacer vil nok hjelpe, får håpe det ikke begynner å subbe utover igjen...

Geir her sier at problemet vil bli værre med spacer og du sier det kommer til å løse det... ble ikke lett dette: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøffe felger du har, blir snart så jeg legger om også, men får ikke sommerdekkene før om noen uker. hadde ikke på lager de dekkene jeg skulle ha.

jo takk:)

er kjempefornøyd med utseende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir her sier at problemet vil bli værre med spacer og du sier det kommer til å løse det... ble ikke lett dette: klø :

Det spørs litt hvor det tar i.

På min x golf 4 tok det i plastskjermen fra ytterkanten av dekket når jeg la over. Det ble værre med spacere - for da flyttes dekket lenger bak / frem når du svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja nå tror jeg at jeg har funnet ut hvor det subber.

for dekket har revet av litt plast i innerskjermen,når jeg legger over maks til venstre så tar høyre fremhjul borti inndre delen av skjermen, hvor den har revet av en bit på størrelsen med en terning. løser det vel ved å ta av hjulet og slipe litt der inne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.