Anbefalte innlegg

Hei eg har alså fått problemer med klunkelyd i forstillinga på bilen min som eg ikke greier å finne utav. eg har og hatt bilen på verksted uten att de fant noe men de sa att de kunne vere fordi bilen var så lav (supersport justerbart skrudd i bunn) lyden kommer når eg kjører over fartsdumper,ujevn vei, og ved rattutslag i sagte fart gjerne retningsskifte spesielt når det er vridning i karosseriet.

Til nå har eg skiftet foringer på stabstag. stag som går fra stabstag til støtdemper (kyllingbein)?? eg har og bestilt nytt motorfeste (dogbone) men eg tviler egentligt på att det er det. så eg trenger litt tips. kan dette kansje ha noe med supersport gewinden å gjør siden dette er ett forholdsvis billigt sett. kansje fjørbeinslagerene er det noen måtte å sjekke om disse er ødelagte uten å demontere?

Takker for tips og råd :)

Bilen blir hentet av ett klubbmedlem den 25 eller 26 mars så eg må få orden på dette til da.

lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skiftet stabstagforingene (halvmånene) som sitter på traversen? Mange opplever klunkelyder forbindelse med at disse blir slitne så det kan være verdt en liten kikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv til og begynne med. Byttet indre og yttre styreledd og lyden forsvant.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skiftet stabstagforingene (halvmånene) som sitter på traversen? Mange opplever klunkelyder forbindelse med at disse blir slitne så det kan være verdt en liten kikk.

De er skifta ja

men takk for tipset alikavel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv til og begynne med. Byttet indre og yttre styreledd og lyden forsvant.

Morten

hmmm intresangt dette må sjekkes nermere hadde du like symtomer som meg?

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma problemet på min passat 2002. Helt stille til jeg satte på høydejusterbart... Akkurat som du beskriver, og finner ikke slakke i noe. Har konkludert med at det er senkesettet. Neste gang blir det ikke kjøpt "billigsett"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma problemet på min passat 2002. Helt stille til jeg satte på høydejusterbart... Akkurat som du beskriver, og finner ikke slakke i noe. Har konkludert med at det er senkesettet. Neste gang blir det ikke kjøpt "billigsett"

Ok eg har frykta att det kan vere senkesettet ja. på gamlebilen hadde eg KW som er enn del dyrere å der var det ingen lyd. eg finner heller ikke slark noe sted det gjorde ikke verkstedet heller.

takk for innlegget vertfall.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt inne flere TT og en S3 hvor indre endeledd har vært slarkete. Sjekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt inne flere TT og en S3 hvor indre endeledd har vært slarkete. Sjekk!

aha takk då skal dette sjekkes. er dette noe som er på styresnekka kansje dumt spørsmål : flau : men eg er litt usikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være drivaksel som tar i stabstag pga lav bil? Vet at det er mange som har slitt med det på GOLF/A3 som er senket 45-50mm ++

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være drivaksel som tar i stabstag pga lav bil? Vet at det er mange som har slitt med det på GOLF/A3 som er senket 45-50mm ++

Niks ikke på tt der ligger alerede staget under akslingen. på gamlebilen hadde eg problem med att drivakslingen subba i stabstaget.

men takk for forslaget:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha takk då skal dette sjekkes. er dette noe som er på styresnekka kansje dumt spørsmål : flau : men eg er litt usikker?

Indre endeledd finner du nærmest tannstanga. Yttre endeledd sitter ute ved bremseskiva/navet, indre ledd er i andre enden av styrestaget eller innerst mot tannstanga om du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett sjekka at alle bolter som ble tatt av under senkesett montering sitter skikkelig?? Fikk dunke\klakke\bankelyd bak, da var det en av boltene til demperene som ikke satt skikkelig, etterstramma og lyden forsvant..

Sikkert ikke dette men et forslag om alt annet er sjekket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skjekket tårnlager ? jeg hadde samme lyd på min og etter reparasjon ble det stille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

e har samme lyd i min a3 den e jo orginal så møller kunne ikkj klage på de men dei sa at dei ikkje fant noke feil tiltros for at bilen sto der i en dag.

lyden md me kommer når eg svinger til høyre og av og til når eg gir på rett fram men den kommer jo aldrig når eg skal få en mekaniker til å høre den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skjekket tårnlager ? jeg hadde samme lyd på min og etter reparasjon ble det stille.

tårnlagera må sjekkes men eg håper ikke det er dei pga masse arbeid å demontere fjerbeina.

takk for tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

e har samme lyd i min a3 den e jo orginal så møller kunne ikkj klage på de men dei sa at dei ikkje fant noke feil tiltros for at bilen sto der i en dag.

lyden md me kommer når eg svinger til høyre og av og til når eg gir på rett fram men den kommer jo aldrig når eg skal få en mekaniker til å høre den

Typisk att det ikke er noe lyd når enn har bilen på verksted.

Når eg hadde min bil inne så hørte de godt lyden men de fant ikke någe gale,

men dette var riktigt nok ett amatørverksted: dum : . ikke merkeveksted

mye pga avstand til merkeverksted.

takk for innspill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg plages å me litt banking!! dunkelyd som kommer når jeg kjører i småhumper å sånt.. Irriterende!! Biln har vært inne på lokalt verksted som ikke klarte å finne en plass hvor dem kunne si helt sikkert at det var slakk.. Har selv mistanke om tårnlager..

Jeg vet forrestn hvem som har kjøpt biln din:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Dette er senkesettet garantert! Hadde akkurat det samme på en S4 tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe mere Lasse??

La oss få hvite det viss du finner noe galt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.