#1 Skrevet Mars 17, 2007 Har en A6 med 1 år gamle ebc bremseskiver, og nye klosser. syns de støyer noke vanvittig når du bremser og det er og en liten vibrasjon ved bremsing. Har ikkje hatt sånne skiver før, er de gåen eller er det på grunn av sporene i skivene det er sånn??? vurderer å bytte tilbake til orginale skiver.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2007 Laget de like mye bråk før du skiftet klosser? Det er normalt med litt mer "bremsestøy" de første 1-200 km når du bytter klosser. Hva slags skiver og klosser er det du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2007 Vill gjetning, men jeg tror han har EBC slissa skiver hvertfall... Jeg har akkurat skifta klosser på S4'n, og opplever som Stig Haver sier, litt bremsestøy, men regner med at dette blir borte så snart klossene får "satt" seg litt... Ang. det med vibrasjon, om du har fått noe mellom skiva og navet ved skifting av klosser kan du få vibrasjoner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2007 Vibrasjonen kan jo skyldes at skivene har slått seg litt. EBC skivene er jo ikke akkurat den beste kvaliteten syntest jeg etter egne erfaringer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2007 Vill gjetning, men jeg tror han har EBC slissa skiver hvertfall... Hehe...ja, men jeg tenkte heller på om det er Turbo Groove eller Ultimax Sport. Ultimax Sport skivene skal visst nok ha en spesiell lyddempende konstruksjon. Og har han RedStuff, GreenStuff e.l. Dette vil ha betydning for hvor lang tid det tar før klossene setter seg, som du sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2007 Hadde EBC turbo groove skiver og red stuff klosser på min. Bråket mye og bremset dårlig. Min mening iallefall. Støyen tipper jeg derfor er normal pga slisser, men vibrasjon derimot kan skyldes de faktorer som er nevnt over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2007 det er riktig at det er slissa skiver, hadde red stuff bremseklosser framme og bak, helt til eg hadde bilen på service, måtte skifte alle klossene fordi de var defekte, belegg løsnet. ikkje fordi de var utslitte, har no satt på orginale klosser, kjørt ca 15 mil, bremser bedre men det er ubehagelig med støyen og vibrasjonen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2007 Om det er kast i skivene så gå til brakes norge og alt ordner seg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...