Bytte av bremseskiver på A4 B5 1.8T,EBC noe og satse på?

Anbefalte innlegg

det sliter nok mer klosser med BD, enn med orginale skiver!

vil tro at det sliter mer på orginale klosser, en på oppgraderte klosser!

nå har jeg bare hatt mine BD skiver et par mnd, så jeg ser ingen slitasje enda!

men som sagt før i denne tråden, meget fornøyd med kombinasjonen slissa og borra BD, og ferodo ds 2500 klosser..

 

Hvordan er støyen ved nedbremsing nå med BD skiver vs org skiver? Bråker det mer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De "nye" slissa UltimaxSport skivene til EBC skal være veldig stille. De er ganske kule også spør du meg. Jeg bestilte disse til min bil, men fikk feil størrelse. Da jeg sendte dem i retur fikk jeg TurboGroove skivene tilbake og jeg gadd ikke stresse mer med det, så nå har jeg TurboGroove med RedStuffC.

 

Og jeg må legge til at jeg er fornøyd med resultatet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er støyen ved nedbremsing nå med BD skiver vs org skiver? Bråker det mer? : klø :

 

for og være helt ærlig så har jeg ikke tenkt på dette!

og det bryr meg heller ikke et sekund!!

 

så lenge bremsene bremser så mye bedre, spiller støy liten til ingen rolle!

 

(er ikke slik at man må kjøre bil med hørselvern)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sniker inn et spørsmål i tråden din Tom Are, men er det noen som kan si meg hva slags skiver dette er?

17032007104.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ser ut som EBC Turbo Groove.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ser ut som EBC Turbo Groove.. : klø :

 

Jepp, er TurboGroove med RedStuff klosser. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge,takk for link Rune. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg innpå denne diskusjonen jeg også, enda jeg kjører Vw. : rolleyes

 

Disse skivene kjøpte jeg fra USA til min Passat 2000mod.

Ble en brøkdel av prisen i norge med keramiske klosser foran/bak.:rolleye:

 

 

http://www.cquence.net/audi-19962006-ultimate-cross-rotors-p-55.html?osCsid=f0e9df6a67f894e39225ed4ac3f01c8a

 

Jeg ville nok vært LITT skeptisk til disse. Etter det jeg forstår så sier de one-size-fits-all-A4's-no-matter-what-engine-you-have fra 96 til 06. : klø :

 

Hvordan de får til det forstår jeg ikke. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok vært LITT skeptisk til disse. Etter det jeg forstår så sier de one-size-fits-all-A4's-no-matter-what-engine-you-have fra 96 til 06. : klø :

 

Hvordan de får til det forstår jeg ikke. :confused:

 

Hmm.. Det er vell ikke lik dim på 1.6 vs 1.8T skiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Det er vell ikke lik dim på 1.6 vs 1.8T skiver?

 

Men har de solgt 1.6 i USA da : klø : Trodde det var litt for liten motor for dem "over there"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har de solgt 1.6 i USA da : klø : Trodde det var litt for liten motor for dem "over there"...

 

Har ikke peilinge. :D

Men de har vell ikke BARE 1.8T der vell?

 

Skal sende de en mail og høre jeg. ;)

Billig var de i hvertfall,2600kr inkl ceramic klosser. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom igjen a tom are! gå for 312mm! u can do it!!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom igjen a tom are! gå for 312mm! u can do it!!;)

 

Hehe,sier noe Bjørnar. : klø :

Men må bytte ut vinterhjulene da,vet ikke om jeg gidder og bruke pæng på det. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa, så får du store og fine vinterhjul: vinke :

noe må man jo bruke penger på og.. kan da ikke risikere at det hoper seg opp!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa, så får du store og fine vinterhjul: vinke :

noe må man jo bruke penger på og.. kan da ikke risikere at det hoper seg opp!!

 

Lyst på nye vinterhjul i 18" ja,får se hva det blir till. :)

Kan jo ikke SPARE pengene heller.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok vært LITT skeptisk til disse. Etter det jeg forstår så sier de one-size-fits-all-A4's-no-matter-what-engine-you-have fra 96 til 06. : klø :

 

Hvordan de får til det forstår jeg ikke. :confused:

 

Er ikke Onesize fits all nei. Du må opplyse om motor og om mulig helst dim på orginalskiver og om du har ATE el Girling bremsesystem. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg og. Hørte mye bra og Black Diamond skiver og Ferrodo klosser... Selv kjøpte jeg De nye EBC skivene og Redstuff klosser forran og bak til min bil. Blir litt spennende å prøve hvordan det fungerer kontra originale. Veldig dårlig de fungere etter de blir litt varme i dem. Og flere her som sier de EBC skivene ikke er det helt store. Får se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Are: Ja, slissa skiver bråker mer enn hullborrede skiver, og klossene slites fortere på slissa skiver, da fordi de slites i slissene hvis du skjønner.

 

Men skal du ha ordentlige bremser som virkelig tar, så ville jeg uten tvil valgt Tarox G88 Skiver med Ferodo DS2500 klosser. dette er en utrolig bra kombinasjon (snakker da ut ifra egne erfaringer.)

 

Og vil du bare ha noe som er litt oppgradering fra orginale, så ville jeg gått for Zimmermann hullborrede til en meget hyggelig pris på ebay. tror det var ca 140EUR for begge skivene jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på lokallagsmøte i Trondheim idag, og der var Rune med Passaten!

 

Fikk dermed sett disse skivene fra "Cquence" på nært hold, og grillet Rune litt om erfaringer både med importen og hvordan han syns de fungerte! Skivene var peeeeene på vogna, og jeg kommer nok til å bestille et slikt sett fra USA ja

 

Passet ypperlig at du tok deg en tur idag Rune og at jeg fikk både sett skivene og snakket litt med deg. Det piper i displayet mitt at det er på tide å skifte mine egne skiver, og jeg fikk selv sett at det må skiftes, da jeg ENDELIG fikk lagt på 18"`erne idag! Deilig med sommerdekk ja (ingen tlf til Møller i morgen mao....:P )!

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Cquence skiver/klosser på meg også,meget fornøyd med de så langt. ;)

Fikk da betydelig bedre bremser enn med de gamle org skivene/klossene så. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på lokallagsmøte i Trondheim idag, og der var Rune med Passaten!

 

Fikk dermed sett disse skivene fra "Cquence" på nært hold, og grillet Rune litt om erfaringer både med importen og hvordan han syns de fungerte! Skivene var peeeeene på vogna, og jeg kommer nok til å bestille et slikt sett fra USA ja

 

Passet ypperlig at du tok deg en tur idag Rune og at jeg fikk både sett skivene og snakket litt med deg. Det piper i displayet mitt at det er på tide å skifte mine egne skiver, og jeg fikk selv sett at det må skiftes, da jeg ENDELIG fikk lagt på 18"`erne idag! Deilig med sommerdekk ja (ingen tlf til Møller i morgen mao....:P )!

 

Truls

 

Hehe... Har du fått bestillt skiver og klosser?

Bremseeffekten på disse skivene og klossene er meget bra! Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte disse skivene og klossene. :)

 

Hyggelig å treffe deg også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Cquence skiver/klosser på meg også,meget fornøyd med de så langt. ;)

Fikk da betydelig bedre bremser enn med de gamle org skivene/klossene så. ;)

 

Hvor mye kom det på totalt inn i landet for skiver og klosser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som kjører med hullborra og slissa skiver på "bruksbilen", spiser ikke dette bremseklosser som fy? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.