#1 Skrevet Mars 18, 2007 Hei, Er det noen her som vet hvordan man kan få slutt på lekasjer fra takluka på en golf 2? har fjerna taktrekk for å se om jeg kan finne ut hva som er grunnen, men ser at vannet kommer ikke fra renna oppi der, for dreneringene er helt i orden, men vannet kommer derrimot ut inne i bilen helt oppe mellom takplaten å ramma til soltakssystemet, dette er helt rart, er det noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2007 Har det samme problemet selv.. Pakningen er helt ny så er ikke den.. Det lekker bare når det regner som fy og bilen står stille en stund, da kan det lissom komme ned en god kopp vann, midt i hodet mitt... Så lurer på dette selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2007 VCurderte å kjøpe ny pakning jeg og, men drøya det for det er ikke noe galt med den gamle jeg har, synes at det er rart ingen her har vært borti dette problemet. Hos meg kommer det ikke så mye inn når bilen står i ro, men om jeg svinger eller bremser så er det bare å ha klar shampoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2007 Dreneringene som er tette, må prøve å renske opp de på et vis. Trykkluft skal ikke være så lurt har jeg hørt, bare så det er sagt, da kan vist slangene hoppe av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2007 Om det ikkje er dreneringa som er problemet så hadde eg et lignande problem på min gamle 2ar. Då var det sjølve luka som var litt trykt ned i bakkant på en måte. Slik at det ikkje var godt nok press på pakninga. Pakninga var vel også dårleg, men vart tett etter eg tok ut luka å justerte den litt opp bak for å gi meir press på pakninga. Elles så kjørte eg ein heil vinter med tape over heile luka. Funka også bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2007 PS! Pakningen er kun ment for å holde ute dritt, vann renner rett gjennom. Sjekk drenering og stålet i bakkant av takluken. Det vannet som renner gjennom taklukepakningen i bakkant går ned på en list, denne må være hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2007 skal ikke være farlig å kjøre trykkluft igjennom! men kan teste dette på gamle gamle golfen min.. da den har takluke.. prøve og kjøre 10bar trykk igjennom. se om de hopper av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2007 Men trur nok at pakning har litt skyld også. Vertfall når det var slik med meg at det var god åpning mellom luka og bilen. Men var berre ved EKSTREMT regn det kom inn med meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2007 Ok takk for tips. ska ta ut luka å sjekke den lista i bakkant å få justert opp luka noe, som jag sa så kom vannet ut mellom selve takplata å den kassetten som lukesystemet henger i, og det er ikke lite som kommer heller, men stort sett under oppbremsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2007 Det er vel forresten drenering både framme å bak om ikkje eg husker heilt feil. Å prøv å finn et eller anna langt du kan stikke nedover dei. Kan også vere dei bak som er tette og vatnet ligg der til du bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2007 Garantert dreneringen i bakkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2007 Det er ikke dreneringene, har jo tatt ned taktrekket og koblet disse fra å blåst de rene, men det hjalp ikke det heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2007 Du kan alltids sjekke det eg sa då. For kan vere at det kjem inn så mykje vatn gjennom luka at det ikkje klarer å renne vekk. Men syns det virka litt rart også på en måte. Forstår heller ikkje heilt kvar det kjem inn nøyaktig med deg. Og er vel berre rundt sjølve åpninga og sveiva det kan kome inn? Resten er vel lukka system siden en må ta ut luka oppe for å få den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 20, 2007 Som tidligere skrevet, så kommer det inn der hvor kassetten for taklukesystemet er sveiset fast til takplaten, når jeg bremser, altså helt fremme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...