Problem med gearing Audi 200 20v..

Anbefalte innlegg

Skulle sette igang bilen i går og dytta den i 1. gear. Hørte en liten lyd og plutselig var gearspaken mye lenger til venstre enn før. Men den gikk i gear og fungerte fint med improvisasjon den dagen. I dag når jeg skulle rygge og snu på tunet fikk jeg bare 4. gear uansett når jeg dro mot meg, og når bilen står i gear kan jeg flytte rundt på spaken som jeg vil uten at det har noen innvirkning.. Noen som har tips til hva som kan være galt? Får ikke sett på det før neste helg, men det hadde vært veldig bra dersom noen som kanskje visste hva dette kunne være kunne gitt meg noen tips dersom jeg trenger å kjøpe inn noen deler.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, få en til å sitte i bilen, så titter du ned i motorrommet å ser etter stanga som går inn på girkassa (den vil da røre på seg) Du ser den også unnenifra.

Denne har sikkert løsnet (gjorde det på min) og da vil du jo ikke få giret. Du må under bilen for å få skrudd den fast igjen. Litt kinkig plassering. Prøv deg frem så finner du nok fort ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg nyskjerrig på om jeg hadde rett eller ikke!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke fått sett på det enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, okay. Regnet du var avhengi av bilen jeg. :P

Men tar ikke lange tiden å finne ut om det er stanga som har hoppet av, og tar forsovidt ikke lange tiden å få den på når du har fått opp bilen osv heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. nei jeg låner 200'en til fadern jeg nå, så det er ikke noe prekært problem. skal ordne det i løpet av helga som kommer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg nyskjerrig på om jeg hadde rett eller ikke!?

: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper du har vridd over "stjerna" på giroverforingen din. Skjedde på 100'n min og da kunne jeg sette den i gir og lirke som jeg ville på spaken og heller ikke få den i revers eller noen som helst annet gir, men jeg var uheldig og lente meg over den til det smalt da og du har vel ikke utsatt den for noe voldsomt du?: klø :

Hvis det bare er overforingen som har hoppet av så er det enkelt å fikse. Rart at den hopper av når du satte den i 1 gir. skal jo skje ved 2 eller 4 gir (revers også) for da drar man jo sånn at det kan skille seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var i skøyten der som hadde løsna. Stramma og da ordna det seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, produksjonsfeil Steinar? :P Nejda, men den må tydeligvis strammes etter noen hundere tusen den bolten som sitter der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta clutch for 5000 km siden så skullle ikke tro den hadde løsna så fort.. Mutter/skrue virka ikke løse i gjengene heller så, aner ikke hvordan den har løsna. Men problem fikset uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta clutch for 5000 km siden så skullle ikke tro den hadde løsna så fort.. Mutter/skrue virka ikke løse i gjengene heller så, aner ikke hvordan den har løsna. Men problem fikset uansett ;)

Congrattz: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Protected movement - with quattro™

: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.