Vann i dørken Passat 1998

Anbefalte innlegg

Hei karer:)

Har merket i vinter at det kommer lett fukt på rutene i bilen min.. husker på a4`en som jeg hadde at det kom vann inn under pollen filteret til klimaanlegget..

man nå på passaten er det på fører siden :confused: rundt "komforte sentralen" under førersetet ligger det mye fukt. du kan se vannet ligger der..

har noen vært borti dette før? kjipt om den blir fukt skadet : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er plasten rett bak dørtrekket som er lekk, hadde en stor dam der på 98 passaten jeg hadde selv. Ny plast og tette guffe, dette skjer som regel etter det har vært byttet høytalere eller noe annen elektronikk i dørene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er plasten rett bak dørtrekket som er lekk, hadde en stor dam der på 98 passaten jeg hadde selv. Ny plast og tette guffe, dette skjer som regel etter det har vært byttet høytalere eller noe annen elektronikk i dørene

ok, så det kommer inn døra altså.. hmm, pussi.. skal sjekke det med en gang.. holder på ute nå.. drenerings røret under batteriet er ikke tett, så det er lite sannsynlig at der lekker inn der.. har sjekket under filteret til klima, og der er det tørt å fint:)

må man ha nytt dør trekk? eller er det plasten som ligger bak? har ikke hatt oppe å sett enda:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er plasten, noe drit det der egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av aluplata bak dørkledningen og legg på ny den 3M pakkningsmassen som ligger rundt hele kanten på baksida der, den som sealer mellom aluplata og døra. Hadde det samme problemet på en bakdør som var blitt tatt av og på endel ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva jeg tenkte på : klø : Uansett da så har fyren over her ett poeng da det hjelder den plata. Var broren til samboeren som ordnet det problemet der på den jeg hadde. Trodde det bare var plast der. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempegreier:)

skal sjekke det i morgen.. bilen står til tørk i garasjen med 2 cupê vifter, så det burde være tørt til i morgen..

Men hvordan siver det inn fra døra, å ned i dørken??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at det er reint vann, og ikke kjølevæske fra lekkasjer i varmeapparatet/-slanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jess.. tenkte tanken jeg åsså, men da jeg vrengte matta opp mot midtkonsollen så ble det presset rent vann ut av "gulv teppet"

så det må være snø som har tinet, eller så renner det vann inn en plass jeg ikke finner..: gråter : det er tørt opp mot torpedo veggen : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut for at det kommer inn vann fra døra ja :(

kjørte bilen gjennom vaskehallen, å da jeg åpnet fører dør, å høyre bak dør, lå det vann på plastiken rett innenfor "dørkarmen"

har noen noe bilder om hvor jeg legger denne "pasten" i døra?vet ikke om det er aluminiums ramme, eller plastik bak dørtrekket? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opplevde tilsvarende på min 99 passat. Men her var det drenering av kassa bak torpedovegg. Der hvor batteri bla sitter. Drenering var tett av gammelt løv. Noe som førte til av det rant vann inn under dasj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag har jeg hatt av dørtrekket.. det var tydelig at vannet har kommet inn mellom aluminiumsplata som ligger bak dørtrekket.. demonterte, å la ny "paste" rundt!! får håpe det ble tett..

har noen en idê om hvordan jeg kan få ut all fukt i bilen etter dette?

har hatt 2 cupê vifter stående å dure, men vet ikke om det blir ordentlig tørt : rolleyes:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på passaten min. Når jeg hadde fikset det tok jeg en tur på en bensin stasjon og brukte en sånn pollet støvsuger og sugde vannet ut. (Vet ikke hvor godt støvsugeren har av det, men det var ikke min støvsuger.) Hadde noen aviser liggende under matta en uke etterpå. Ble helt tørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men blir det tørt under dørk matta? måtte du demontere alle listene å løfte matta opp? har en vannstøvsuger hjemme til Far :) på A4`en som jeg hadde en stund tilbake tok jeg ut setene og tørket opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.