Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt meg en 2000 mod Golf GTI med noen små elektriske problemer.

Den største er at airbaglampa lyser, og har feilsøkt med vag-com og den fant en feilkode.

Address 15: Airbags

Part No: 6Q0 909 605 A

Component: 02 AIRBAG VW5 0003

Coding: 12338

Shop #: WSC 01317

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

Noen som vet hva dette betyr og hvor ligger feilen ut i fra denne feilkoden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner ikke til VAG-com og kodene der.. men vet det er en vanlig feil på Golf IV at det blir dårlig kontakt i kontakten som ligger under setet som er til airbagen i stolen... ta av batteriet, demonter kontakten, fyll den opp med elektrocleaner noen ganger og montert sammens igjen... inn i vagcom og prøv å fjerne feilkodene og se om ting blir bedre da... (har gjort dette på 3 forskjellige biler med samme symptom som du... uten at jeg vet noe om hvilken feilkode som kom opp)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner ikke til VAG-com og kodene der.. men vet det er en vanlig feil på Golf IV at det blir dårlig kontakt i kontakten som ligger under setet som er til airbagen i stolen... ta av batteriet, demonter kontakten, fyll den opp med elektrocleaner noen ganger og montert sammens igjen... inn i vagcom og prøv å fjerne feilkodene og se om ting blir bedre da... (har gjort dette på 3 forskjellige biler med samme symptom som du... uten at jeg vet noe om hvilken feilkode som kom opp)

Takker for svar:) Har hørt om dette jeg også, men den nærmeste som har vagcom privat er 9 mil fra meg. Så skulle gjerne hatt visst nøyaktig hvor feilen ligger. Har time hos merkeverksted på onsdag hvis jeg ikke får ordnet feilen selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problemet på en 2000 golf 1,6 jeg hadde..

den lyste konstant!

han jeg kjøpte den hos sa at de hadde feilsøkt for han på møller, og funnet ut at det var en sensor fremme på bilen en plass som hadde tatt kveld en gang han hadde slått nedpå med bilen!

så jeg tenkte ikke mer på det, kjørte 16 000km med bilen, og solgte den 10k dyrere en hva jeg kjøpte den for :rolleye:

men det var jævli irriterende og kjøre med, men ble en vanesak!

går jo ann og demontere instrumentet, og tape over der som airbag lampa ligger!

men jeg ville funnet ut hva som gjør at den lyser først!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.