Hvordan gjøre senkesettet stivere? (Fjærene)

Anbefalte innlegg

Har ett FK Highsport stående på min Bora.

Dette er kun høydejusterbart.

Er den noen tips til hva man kan gjøre for å få dette litt stivere?

Har prøvd med slike gummi klosser i fjærene, men de tåler jo ingen tingen, og ryker med en gang.

Noen som har noen gode tips, da jeg synes den er litt for myk, og er litt redd for skjermene mine! ;)

Chr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte bumperstops ( ringer du trerr inn på demperen ) slik at en golf 2 jeg hadde ikke subbet - fungerte greit nok. Men ble utrolig stivt ( da all fjæring forsvinner når du kommer ned til denne stopperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil gjør det skikkelig og permanent så selger Demon Tweeks fjærer i alle mulige slags hardheter og lengder til coilovers. MEN da må du vite hardheten,lengden og diameter på den fjæra som står der fra før. Det kan være litt vanskelig å finne ut........slike bumpstops blir fort "utslitt" hvis demperne bunner ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte bumperstops ( ringer du trerr inn på demperen ) slik at en golf 2 jeg hadde ikke subbet - fungerte greit nok. Men ble utrolig stivt ( da all fjæring forsvinner når du kommer ned til denne stopperen.

Hvor skaffa du slike henn, og har du noe bilde?

De gummi klossene jeg i dag har, er tredd inn i fjæren, og blir liksom klippt av etterhvbert som tida går...

Chr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil gjør det skikkelig og permanent så selger Demon Tweeks fjærer i alle mulige slags hardheter og lengder til coilovers. MEN da må du vite hardheten,lengden og diameter på den fjæra som står der fra før. Det kan være litt vanskelig å finne ut........slike bumpstops blir fort "utslitt" hvis demperne bunner ofte.

Hmm...

Har vel egentlig ikke tenkt å skifte fjørene som sitter der...

Men takk for tipset uansett!

Kan jo være noe å tenke på til seinere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg kjøpte disse.

Ser de har noe liggnende på autospar. Men de jeg hadde var løse skiver på 1 cm som du la inn på demperen til ønsket høyde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg kjøpte disse.

Ser de har noe liggnende på autospar. Men de jeg hadde var løse skiver på 1 cm som du la inn på demperen til ønsket høyde...

Muligens dum, men skjønner ikke helt hvordan disse ser ut...

Ligger de i selve fjæren liksom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens dum, men skjønner ikke helt hvordan disse ser ut...

Ligger de i selve fjæren liksom?

Som han skriver så trer man disse inn på selve demperen. har ikke noe med fjæra å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som han skriver så trer man disse inn på selve demperen. har ikke noe med fjæra å gjøre.

Jeg skjønner.

Syns det så litt skummelt ut, ur i fra det bildet jeg fant hos autospar...

Det jeg er ute etter er jo å få litt stivere fjærer, slik at jeg kan senke litt mer uten å være redd for skjermen...

Får jo ikke stivere bil av de der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner.

Syns det så litt skummelt ut, ur i fra det bildet jeg fant hos autospar...

Det jeg er ute etter er jo å få litt stivere fjærer, slik at jeg kan senke litt mer uten å være redd for skjermen...

Får jo ikke stivere bil av de der...

FWB598-S.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jeg enig. Bilen blir jo ikke stivere. Den får bare mindere vandring på fjæra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tillpasser disse så den slutter å fjære før felgen tar i skjermen.

Løser problemet. Men litt "jalla"

Slik du snakker om så må du nok skifte selve fjærene eller sette på justerbare dempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke noen annen mulighet enn å bytte fjærene nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.