#1 Skrevet Mars 18, 2007 merket dette da j skrudde opp tanklokket i stad.. men tenkte ikke veldig over d, kjørte etter og ha fyllt halv tank og da fusket bilen litt ved pådrag, åpnet besinlokket og like høyt trykk.. har ikke så god greie på d tekniske så fint hvis noen svarer så jeg slipper og dra på verksted hvis d bare er en bagatell.. på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2007 Taktventilen for aktiv kullfilter er defekt, kullfilteret er tett eller signalene/strømmen til ventilen er brutt. Aktiv kullfilter lagrer bensindamp fra bensintanken slik at dampen ikke slippes ut i fri luft. ( pga miljøhensyn ). Altså i forbindelse med utlufting av bensintanken. Søk og du vil finne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2007 men d er ikke slik at j ikke kan kjøre bil 15km til verksted?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2007 Bare å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2007 Kan man egentlig ikke bare koble i fra både kabler og slanger inn på den ventilen ved luftfilteret og kjøre uten den,er så lei tikkinga fra den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2007 Usikker...mye mulig, men kan hende den får litt feil bensin/luftblanding innimellom da. Dampen i kullfilteret tilsettes nemlig sammen med resten av bensin/luft i manifolden avhengig av motorens driftsforhold. Dette blandingsforholdet styres av magnetventilen N-80. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...