Eksosanlegg til Coupe Quattro

Anbefalte innlegg

Hjeeeelp!!

 

Jeg trenger nytt eksosanlegg til min '86 Coupe Quattro, men har store problemer med å få tak i!!! Svendsen Eksos kunne mekke til ett for ca 10' , og det er uaktuellt mye!!!

 

Finnes det noe der ute??? :)

 

Casper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla Casper!! :)

 

Skal du ha komplett anlegg? 10' høres jo fenomenalt mye ut.. Da hadde jeg dratt frem MIG'en og sveisebrillene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett at Fk- automotive har eksosanlegg i håndpolert rustfritt ( dritt rått) til din bil. Koster 549 euro, koster en rundt 6000 kr. Har selv kjøpt et slikt anlegg. Sjekk ut http://www.fk-automotive.de. Kollevold på Jessheim Selger Fk- automotive i Norge. Tlf.63975797.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Laasby

Halla Casper!! :)

 

Skal du ha komplett anlegg? 10' høres jo fenomenalt mye ut.. Da hadde jeg dratt frem MIG'en og sveisebrillene..

 

Heisann!!!

 

Må ha komplett anlegg ja..... Vurdere sterkt å kjøpe deler og sette av en helg... Har jo sveisa litt før, da jeg heiv G60'en i MK1'ern...

 

Casper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo gjøre som han luringen i klassen vår gjode for 12 år sia, hive på en 6" (!!!!) rør bakpå eksospotta og BINDE DET FAST MED SYNTETISK TAU... en kjapp tur ut fra statoil/furuset og da lå bilene 200m bak mens det kom en lystripe av gnister opp fra hekken..

 

Men, over til saken, sveising av eksos er ikke så gæli, absolutt enklest om du har en sånn "bendemaskin" som vrenger røret i de grader du ønsker. Prøv å bevar det gamle så godt som mulig og sveis på det (skift dog nødvendige potte®, grenrør o.l.).. Trur nå du skulle klare dette greit..

 

Prøver å tenke hvem andre som kan gjøre dette i oslo.. har vært for lenge i Bergen nå.. hørt med bilens-eksosanlegg o.l.? Ellers har du jo som Knut Martin Flatby nevnte, forskjellige "effekt" anlegg - sett noen Coupe'er som kjører med scorpion greiene..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke Torshov Bilrekvisita slike "bygg selv" deler/pakker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at et tysk firma som heter http://www.bn-pipes.de har rustfritt anlegg til våre biler. Kanskje det er det samme som FK selger? Tror jeg må skaffe et sånt selv, det 6 mnd gamle original-type anlegget mitt har allerede begynt å bli brunt! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg vet at et tysk firma som heter http://www.bn-pipes.de har rustfritt anlegg til våre biler. Kanskje det er det samme som FK selger? Tror jeg må skaffe et sånt selv, det 6 mnd gamle original-type anlegget mitt har allerede begynt å bli brunt! : bråk :

 

Husk at et eksosanlegg tar mer skade av rusten som kommer innenfra da, og ikke den som er synlig utenpå. Et eksosanlegg kan se fint ut det, mens det neste dag knekker rett av pga gjennomrust. Opplevde det på famens golf her nå i vinter...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant det, Eivind, og det skjer spesielt hvis bilen har mye småkjøring. Da blir ikke anlegget varmt nok til å fordampe vekk fukten der inne. Min mors Vento er et godt eksempel på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Laasby

Du kan jo gjøre som han luringen i klassen vår gjode for 12 år sia, hive på en 6" (!!!!) rør bakpå eksospotta og BINDE DET FAST MED SYNTETISK TAU... en kjapp tur ut fra statoil/furuset og da lå bilene 200m bak mens det kom en lystripe av gnister opp fra hekken..

 

Men, over til saken, sveising av eksos er ikke så gæli, absolutt enklest om du har en sånn "bendemaskin" som vrenger røret i de grader du ønsker. Prøv å bevar det gamle så godt som mulig og sveis på det (skift dog nødvendige potte®, grenrør o.l.).. Trur nå du skulle klare dette greit..

 

Prøver å tenke hvem andre som kan gjøre dette i oslo.. har vært for lenge i Bergen nå.. hørt med bilens-eksosanlegg o.l.? Ellers har du jo som Knut Martin Flatby nevnte, forskjellige "effekt" anlegg - sett noen Coupe'er som kjører med scorpion greiene..

 

Har sjekke litt sider, og det er dyrt med anelgg selv fra Tyskland.... For ikke noe komplett under ca.6000 pluss frakt.

 

Skal greie å lage meg ett bra anlegg til ca 3000,- uten problemer.... Må bare sette av en helg ;)

 

Casper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp igjen denne tråden jeg. Traff på Øyvind Caspersen tidligere i dag og han tipsa om at veng hadde anlegg til typ85 quattro.

 

De skulle ha 2200,- for bakre og 3800,- for komplett. Ikke akkurat gratis, men det billigste jeg har funnet...

 

Svendsens eksos mente de skulle ha 7-8000,- for å bygge et av deler...

 

Har maila bn-pipes med prisforespørsel også, men har ikke fått noe svar : mad : Kanskje jeg skal børste støv av skoletysken min og ta sjangsen på å ringe dem :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

 

Jeg har liggende et komplett eksosanlegg fra 85 mod. Audi 90 quattro. Jeg kjøpte bilen i August i fjor og da sa han jeg kjøpte den av at han hadde byttet hele anlegget for kun kort tid før det. Så dersom noe av dette kan brukes på coupeen din så kan jeg selge det rimelig.

Komplett fra "downpipe".

 

 

Mvh Atle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

 

Jeg har liggende et komplett eksosanlegg fra 85 mod. Audi 90 quattro liggende. Jeg kjøpte bilen i August i fjor og da sa han jeg kjøpte den av at han hadde byttet hele anlegget for kun kort tid før det. Så dersom noe av dette kan brukes på coupeen din så kan jeg selge det rimelig.

Komplett fra "downpipe".

 

 

Mvh Atle.

 

Ja jøss. Sender deg en pm jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svendsen eksos her i Bergen bygde 2.5" fra downpipe og bakover på min bil, med to potter. Kosta ca 4500,-. Riktignok uten noe skikkelig endestuss, bare kappet rør.

7-8000,- er jo helt hinsides, spesielt siden det ikke er rustfritt engang.

 

 

 

Henter opp igjen denne tråden jeg. Traff på Øyvind Caspersen tidligere i dag og han tipsa om at veng hadde anlegg til typ85 quattro.

 

De skulle ha 2200,- for bakre og 3800,- for komplett. Ikke akkurat gratis, men det billigste jeg har funnet...

 

Svendsens eksos mente de skulle ha 7-8000,- for å bygge et av deler...

 

Har maila bn-pipes med prisforespørsel også, men har ikke fått noe svar : mad : Kanskje jeg skal børste støv av skoletysken min og ta sjangsen på å ringe dem :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

 

Jeg har liggende et komplett eksosanlegg fra 85 mod. Audi 90 quattro liggende.Så dersom noe av dette kan brukes på coupeen din så

 

Det er samme eksosanlegg på 90 quattro og Coupe quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svendsen Eksos i Fredrikstad bygde 2,5" hele veien på min for 3000,- +mva.

Da skaffa jeg bakpotta selv,(og brukte kun to eksospotter isteden for tre org.) men synes ikke prisen var så ille akkuratt.

8-10 laken er jo ran!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt leiting på nett og telfon til sverige har jeg funnet ut at simons fremdeles produserer komplett annlegg til type85 ved ledig kapasitet i fabrikken. Er litt usikker på om det gjelder for quattro, men artikkelnr til FWD er: 045-H6.

Link til produsent: http://www.ray.se/Artiklar/Oldtimers.htm

 

Bilextra leverer dette, det er mulig dem sier at det er gått ut av produksjon men insister på at dem skal ringe importøren. Du kan eventuelt ringe til sverige selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett at Fk- automotive har eksosanlegg i håndpolert rustfritt ( dritt rått) til din bil. Koster 549 euro, koster en rundt 6000 kr. Har selv kjøpt et slikt anlegg. Sjekk ut http://www.fk-automotive.de. Kollevold på Jessheim Selger Fk- automotive i Norge. Tlf.63975797.

 

 

Finner ikke dette jeg.. ligger det der fremdeles eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.