#1 Skrevet Mars 19, 2007 Ja da har instrumentpanelet mitt klikka litt... Bensinmåleren står alltid på maks og speedometer er veldig tregt.. Har akkuratt tatt ut instrumentpanelet og satt inn chrome ringer og skulle montere plasmaskiver(tok derfor også ut nålene) Noen som veit hvordan jeg kan få disse til og gå rett igjen?? Eventuellt hva som er feil. Jeg satte de tilbake der de sto når jeg tok de ut.. HELP ME! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2007 Dra og fyll full tank med fuel,ta deretter ut intrumentet,ta av glasset og alle nålene,ta med instrumentet tilbake til bilen og koble det opp UTEN glass og nåler.Sett på tenningen og monter nålene. Tomgang ligger på ca 800rpm,bensintank måleren på full,vanntemp på 0 og km på 0. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2007 og detta funker ell? prøvde dette, men speedometeret henger etter og bensinnåla detter heller ikke etter jeg har brukt minst 10L av tanken..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2007 og detta funker ell? prøvde dette, men speedometeret henger etter og bensinnåla detter heller ikke etter jeg har brukt minst 10L av tanken..?? Hmm,hadde samme symptom når mitt instrument tok kvelden,men tankmåleren min var tom hele tiden. Er ikke skivene som gjør at nålene ikke går fritt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2007 nei det er ikke skivene som gjør det heller.. hvis jeg prøver og dytte på de så sklir de fint frem og tilbake igjen... Bensinmåleren min flytter seg enten helt til maks eller min hvis jeg dytter på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2007 Hmm,kan fort ha ødelagt målerene da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2007 Er det noen måte og finne ut om disse er ødelagt eller ikke da?? Går det og skifte målere separat eller må hele instrumenthuset byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2007 Er det noen måte og finne ut om disse er ødelagt eller ikke da?? Går det og skifte målere separat eller må hele instrumenthuset byttes? Hmmfå tatt en diagnose,mulig det dukker opp der i så fall,må nok bytte hele hvis noe er gåen er jeg redd for. Audi åpner de ikke en gang,kun bytter de ut med nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2007 såpass ja.. skal prøve og få tatt en diagnose .. Er det mulig og kjøpe noe slikt på huggern a? hvor mye koster et evt nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2007 såpass ja.. skal prøve og få tatt en diagnose .. Er det mulig og kjøpe noe slikt på huggern a? hvor mye koster et evt nytt? Får tak i slikt på høgger`n ja.Men du må vite delenr på ditt intrument,finner du ett med damme delenr kan du bruke det.Men må få Møller til og kode nøkler til det nye instrumentet/startsperren i hvertfall. Jeg betalte 3500kr for nytt intrument,men jeg har ikke FIS eller noe slikt,du har det? Kom på ca 5500kr med feilsøking,instrument + koding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2007 nei jeg har ikke FIS...(hva er det??) Takeoff til feilsøking nå.. update følger:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2007 FIS= LCD Display med kjørecomputer etc i midten av instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 19, 2007 Da har jeg ikke FIS... Oppdatering fra skjekk: Speedometer funker greit, men henger tregt.. Kan dette fikses med litt CRC 5-56 kanskje i hullet nåla skal i??(tør ikke prøve uten at noen veit..) Virker som måler for bensinnivå har kvelda, synker men står konstant på fult.. Flytter seg meget tregt nedover.. Tips tas imot med stor takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...