#1 Skrevet Juli 15, 2004 Har hatt litt problemer med fløyta: Begynte med at jeg monterte et Dino ratt og et Jamex ratt nav, et par dager etterpå kunne jeg høre skrapelyder, som plutselig bare forsvant. Skrudde av navet og så dette: Sleperingen hadde knekt av, så jeg kjøpte en ny og monterte, men skal det smøres med noe eller, slik at det ikke skraper? Men, fløyta virker fortsatt ikke, på det orginale rattet går det 2ledninger fra hornknappen, men på ny rattet/navet er det bare 1ledning: Er det noe feil med navet, eller er det bare meg som ikke er helt i "vater"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2004 Du må nok ha en ledning til....den ene ledningen pleier og gå til minius på rattet som regel og den andre til sleperingen. Så det er ikke rart du ikke får den til å virke. Sleperingen kan du godt smøre med litt syrefri vaselin ol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2004 Altså, den ledningen som mangler, hvor skal den gå? Fra hornknappen til???? Ser ingen spadestikk e.l. på navet! Slik jeg har forstått det har fløyta konstant + sålenge tenningen er på, når en trykker inn hornet får den - og så Tut tut! Men hvorfor er det da 2utganger på h.knappen:confused: Kan ikke noen av dere som har uorginalt ratt vise meg et bilde av hvordan det er hos dere? Må ha dette iorden til Eu kontroll.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2004 Ingen som har en ide`her? Altså siden hornknappen trenger 2 ledninger og det bare er en på navet som går til sleperingen, da bør den andre være jord/- ?? Er det ikke da mulig å lodde en ledning fast i navet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2004 Det der ligner litt på opplegget som er i Votex-rattet som sitter i Passaten min. Der går den ene ledningen til sleperingen mens den andre bare er festet i selve metallet i rattet, slik at ledningen til sleperingen kobles mot jord (metallet i rattet) når man trykker inn knappen. Hvordan du kan få det til vet jeg ikke, men det er ihvertfall sånn det er ment å være.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2004 Opprinnelig postet av Eyvind Spangen Det der ligner litt på opplegget som er i Votex-rattet som sitter i Passaten min. Der går den ene ledningen til sleperingen mens den andre bare er festet i selve metallet i rattet, slik at ledningen til sleperingen kobles mot jord (metallet i rattet) når man trykker inn knappen. Hvordan du kan få det til vet jeg ikke, men det er ihvertfall sånn det er ment å være.. Så med andre ord må jeg feste den andre ledningen fast i selve godset på navet? Altså den ledningen som ikke er der nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2004 Tut Tut, da var problemet fikset! Reperasjon av et halvt dusin ledningsbrudd og legging av jord til navet var alt som skulle til:) Smurte vaselin mellom nav og slepering(Av den gule boks vaselin typen), så skal S.ringen holde! Takk for hjelp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...