#1 Skrevet Mars 19, 2007 Hvordan ville det gå for seg egentlig? Er det helt kurant å sette 40mm senk på standard demper? For jeg har prøvd å sette standard fjører på sportsdempere - ingen suksess...... (Bemerker at dette var en Peugeot - FYSJ!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2007 Det går fint det, men demperene vil bli fort slitt og det er ikke akkurat så kjempe deilig å kjøre med. Skal du over 20-30mm ville jeg nok ha bytta til kortere dempere også. Dette etter egen erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2007 Eneste som har blitt laget av H&R ennå til 4Motion er 30mm maks, men det ville passe meg perfekt! Jeg vil ikke ha den helt neåt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2007 Ser NBS selger komplette sett med fjærer og kortere dempere, av merket Weitec. Jeg har kun fjærene... Selger de kun demperne, tro...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2007 Så lenge det ikke skal senkes mer enn 30mm er det ikke noe problem å bare bytte fjærer. Har selv en Passat tdi 4 motion med KW fjærer som senker 35mm med orginale dempere. I mitt tilfelle var det et valg i mellom komplett justerbart eller kun fjærer. Uansett vil dette variere mye fra biltype til biltype. Kombinasjonen utslitte orginaldempere og litt stive senkefjærer fungerer selvfølgelig dårlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2007 For jeg har prøvd å sette standard fjører på sportsdempere - ingen suksess...... (Bemerker at dette var en Peugeot - FYSJ!) På hvilken måte var dette ingen suksess? Jeg har vurdert noe tilsvarende selv da jeg trenger litt høyde på bilen min for å komme frem på noen litt vanskelige hytteveier, men samtidig har lyst på mer "sportslig" demping. -- Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2007 På hvilken måte var dette ingen suksess? Jeg har vurdert noe tilsvarende selv da jeg trenger litt høyde på bilen min for å komme frem på noen litt vanskelige hytteveier, men samtidig har lyst på mer "sportslig" demping. -- Thomas Fordi bilen ble syykt spretten og ved den minste "bump in the road" og hjulene mistet litt grep så slo fjøra dempern så hardt ut smalt som F`ern i bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2007 Jeg kjører med orginalt sportsunderstell og H&R senkefjærer 40 mm på A6'n. Fungerer helt utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg kjører med orginalt sportsunderstell og H&R senkefjærer 40 mm på A6'n.Fungerer helt utmerket. Er ikke dette understellet originalt senket da? Vet ikke hvor mange mm (20?), men da blir det jo samme poenget som at det går bra med opptil 30mm senk på org. dempere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2007 Er ikke dette understellet originalt senket da? Vet ikke hvor mange mm (20?), men da blir det jo samme poenget som at det går bra med opptil 30mm senk på org. dempere... Jupp det stemmer. Er senket 20 mm orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2007 Du taper vel ingenting på å prøve. skal du bare senke 30mm så går det nok greit. Og 40mm på sportunderstelldempere er hellerikke noe problem. Men har prøvd med 60mm på org dempere, og når jeg da bytta til kortere dempere ble det som å¨bytte bil. Stas på H&R fjærer, det er den levrandøren jeg er aller mest fornøyd med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2007 Som sagt har jeg Weitec fjærer på org. dempere nå, og de er ikke særlig stive, spør du meg... Hadde Lesjøfors på min gamle Passat 3B, hvilket var mye stivere og bedre å kjøre med. Hva anbefaler dere av senkeunderstell, dere som har prøvd flere typer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2007 Jeg hadde 30mm Eibach-fjærer på originaldempere tidligere. Det fungerte forsåvidt greit, men sammenligna med det justerbare jeg har nå, så var det flytebrygge i forhold.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 23, 2007 Det som jeg har vært mest fornøyd med av senk på bil er uten tvil Bielstein, men også litt dyrere enn mange merker. Alt avhenger jo egentlig på hva du skal bruke det til. til vanlig kjøring kan du sikkert like godt bruke Supersport o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...