Hvilken dekkbredde på 8,5"?

Anbefalte innlegg

Blir penest på 8,5 tom felg??

Felgen ellers er 19" :)

Gjerne demonstrer med bilder :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, jeg mente litt mer seriøst!

Jeg har jo 235 på vinterdekka så jeg synes jeg bør øke litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil sikkert se best ut om du holder deg til 235 eller lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville 245 sett bra ut på 9,5"??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og vil jeg kunne få noe problem med ET35/37 på bila??

Begynner å bli grådig desp her nå, må jo få bestilt noe snart!! D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 8" 40/235

På min er dekksidene rette

Men kunn dekktypen kan skille det lille ekstra på en halv tomme

Ville nok ikke gått lavere enn 235 hvert fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....tror valget faller på en 9,5" x 19" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 er bra på 9,5:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 på 9,5 er fint, har 235 på 8,5x19(på golf v), og det blir litt for mye, så kommer til å selge dekka, og setta på noe 225, men på en passat kunne det kanskje ha passa med 235....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir penest på 8,5 tom felg??

Felgen ellers er 19" :)

Gjerne demonstrer med bilder :D

Står i boka at det skal være 235 på 8,5" felg. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd på forskjellige dekk bredde. Det er store forskjeller på dekk merkene når det gjelder bredden. f. eks med toyo dekk blir dekk litt strekt. -Mens med continatal dekk, blir det ikke strekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken ET og til hvilken bil?

Generelt mener jeg brede dekk nesten bare gir problemer ift gevinst fordi det er felgen som betyr mest på hvordan hjulet blir. På den annen side, så må du jo fylle ut felgen så godt man kan uten at man ber om subbing. Sånn sett ville jeg brukt 235/35 19 på alt fra 8 til 10 toms felg hvis 245 eller bredere gav meg subbing fordi det ikke er mer plass på bilen. MEN det er selvsagt avhengig av de 3 faste ting uansett bil:

1) Senking

2) Offset

3) Dekkmerke (bredt eller smal type)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmerke vet jeg ikke ennå.....

Senking, så blir det maks 1cm til og bilen er en 2007 Passat 4Motion

Offset blir vel 45, 42 er satt opp som minimum i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmerke vet jeg ikke ennå.....

Senking, så blir det maks 1cm til og bilen er en 2007 Passat 4Motion

Offset blir vel 45, 42 er satt opp som minimum i vognkortet.

ET45 er bra, men 9,5x19 ET45 kan butte innover foran. Går kanskje akkurat hvis du er heldig, hvis ikke må en 3-5mm spacer til...

1 cm senk med slike hjul er jeg mer skeptisk til fordi hjulet er såpass bredt at felgglippa vil bli meget tydelig og skape et inntrykk av at hjulet stikker utenfor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....men 9" er bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....men 9" er bra?

Bedre, men felger som bygger langt ut uten tilhørende senk på minimum 40-50mm blir som oftest seende litt rart ut. Hvis jeg skulle hatt en Passat B6 og har bestemt på å kun senke den 1-2 cm med orig. sportsunderstell e.l., så ville jeg neppe turt å satse på noe grommere enn 8,5x18 ET40 eller 45 med 225/40 eller 235/40 18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mont 8.5 20 i dag med 45 impr,med 235/30-20, bilen er senket med kw just bart,dette gikk fint foran, liten subbing i inner skjerm bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre, men felger som bygger langt ut uten tilhørende senk på minimum 40-50mm blir som oftest seende litt rart ut. Hvis jeg skulle hatt en Passat B6 og har bestemt på å kun senke den 1-2 cm med orig. sportsunderstell e.l., så ville jeg neppe turt å satse på noe grommere enn 8,5x18 ET40 eller 45 med 225/40 eller 235/40 18.

Fordi det ville se dumt ut??

Har originalsenk, eller sportsunderstell som det kalles, så med en 1cm senk til så vil vel det bli 30mm fra "originalt"!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det ville se dumt ut??

Har originalsenk, eller sportsunderstell som det kalles, så med en 1cm senk til så vil vel det bli 30mm fra "originalt"!

Hvis sportsunderstellet er 20-30mm lavere enn originalt, så vil sikkert både 18 og 19 tommere bli seende pent ut. Men jeg ville ikke gått for 20 tommere eller 18/19 tommere som stikker veldig langt ut fordi da blir skjermglippa mellom bil og hjul ganske tydelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.....jeg trodde det var mer snakk om at det ikke gikk jeg.

Vet jo ennå ikke hva slags senk det blir snakk om, men jeg kommer uansett ikke til å ha ett sett som er hardere enn det som sitter originalt. Er jo tross alt familiebil og da kan man ikke ha det så lavt man vil heller uten å ha konstant hjulsubbing i dumpene ;)

Men ville 9x20 gått greit på bilen er vel et spørsmål??

.....uten å ta hensyn til at det ser dumt ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.