Hvordan høres defekt hjullager ut?

Anbefalte innlegg

Har en mindre koslig lyd nå når jeg starter bilen etter den har stått litt.

Uler nesten, og det blir litt verre når jeg bremser ned.

Tenkte hjullager eller no sånnt når jeg hørte det første gangen, men ikke godt å si egentlig. Lyden er såvidt jeg kan høre uavhengig av turtall, men avhengig at noe som går rundt med hjulet. Lyden kommer fra høyre frampart av bilen, mest sannsynlig hjul/bremse-område.

Lyden blir borte etter litt kjøring, og kommer ikke tilbake før bilen har stått litt og blitt kald.

Nye skiver og klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mer en romling når lagrene går.

Blir lyden svakere eller sterkere om du svinger? Svinger du litt hardt så vekten blir flyttet til andre siden skal et gåent lager synge mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve i morgen tidlig.

Pass opp for en coupe som kaster seg fra side til side, hjullagertest pågår!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da mine fremre hjullager på golfen gikk så starta det først med litt romling ved sving til konstant romling ved all slags kjøring, så gikk det over til en "gnagende" lyd. før rattet starta og vandre hit og dit .. alt dette skjedde på BEGGE hjullager samtidig (snodig da sentermuttra var skikkelig dratt til) .. slutta plutselig og rulle rundt og. det var mindre gøy! og da gikk platene som man fester felgene i til helvette og) .. mangla en del mm der gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her! Begynte som en svak romling men endte opp med at det kjentes i rattet som vibrasjoner. Da jeg pressa det ut falt innerringen ut ved tett på 650kg press?: eek : Glad jeg ikke drøyde det lengre.

En kompis av meg sa at det var bare å dra til sentermutteren litt, men er jo ikke noe konisk lager på quattro-biler:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her! Begynte som en svak romling men endte opp med at det kjentes i rattet som vibrasjoner. Da jeg pressa det ut falt innerringen ut ved tett på 650kg press?: eek : Glad jeg ikke drøyde det lengre.

En kompis av meg sa at det var bare å dra til sentermutteren litt, men er jo ikke noe konisk lager på quattro-biler:rolleye:

jeg skrudde av sentermuttra og plukka ut navet for hånd jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lyd blir som sagt borte etter hvert. Ingen forskjell i svinger.

Begynner å lure på om brekket henger på litt når jeg starter, og at lyden kommer bakfra og ikke forfra: rolleyes

Skal prøve å få tatt opp lyden i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver nye klosser og skiver, oppsto lyden rett etter bytte?

Kan jo være det som uler litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden oppsto faktisk rett FØR bytte, men har ikke akkurat blitt bedre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt opp lyden:)

Brukte digitalkamera på max sensitiv, funka greit.

ULYD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.