Anbefalte innlegg

er det noen som kan gi meg en utgreiing om hva dette er??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal gjøre et forsøk...

Folk prater om at det er mye turbo lag på visse type turboer, motorer osv...

Det som er "lag" er tiden som turboen bruker på å spole opp til fullt trykk. Noen av oss liker ikke å kjøre med dump/resirkulerende ventil, så da slår turboen tilbake, og du vil bruke lenger tid på å få fullt ladetrykk igjen, en om du brukte ventil. Men det er en smak sak :)

Legg til innspill hvis jeg er på jordet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal gjøre et forsøk...

Folk prater om at det er mye turbo lag på visse type turboer, motorer osv...

Det som er "lag" er tiden som turboen bruker på å spole opp til fullt trykk. Noen av oss liker ikke å kjøre med dump/resirkulerende ventil, så da slår turboen tilbake, og du vil bruke lenger tid på å få fullt ladetrykk igjen, en om du brukte ventil. Men det er en smak sak :)

Legg til innspill hvis jeg er på jordet...

veldig riktig dette;) turbolag er som sagt tiden turboen bruker fra null trykk til fullt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig riktig dette;) turbolag er som sagt tiden turboen bruker fra null trykk til fullt.

Og det kan ta langt tid om du har stor turbo.

Liten turbo = Turbo'en kommer "online" rundt 1500-2000 RPM - altså fult trykk.

Stor turbo = Turbo'en kommer "online" rundt 3500-7000 RPM. Spørs helt hvor stor turboen er og hvor stor motoren er.

Liten turbo = gir ikke så mye power men bra bunndrag og lite -> ikke noe lag.

Stor turbo = mer power, mer turbo trykk og mye HK på midten/toppen, men masse lag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.