#1 Skrevet Mars 20, 2007 er det noen som kan gi meg en utgreiing om hva dette er?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg skal gjøre et forsøk... Folk prater om at det er mye turbo lag på visse type turboer, motorer osv... Det som er "lag" er tiden som turboen bruker på å spole opp til fullt trykk. Noen av oss liker ikke å kjøre med dump/resirkulerende ventil, så da slår turboen tilbake, og du vil bruke lenger tid på å få fullt ladetrykk igjen, en om du brukte ventil. Men det er en smak sak Legg til innspill hvis jeg er på jordet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg skal gjøre et forsøk...Folk prater om at det er mye turbo lag på visse type turboer, motorer osv... Det som er "lag" er tiden som turboen bruker på å spole opp til fullt trykk. Noen av oss liker ikke å kjøre med dump/resirkulerende ventil, så da slår turboen tilbake, og du vil bruke lenger tid på å få fullt ladetrykk igjen, en om du brukte ventil. Men det er en smak sak Legg til innspill hvis jeg er på jordet... veldig riktig dette;) turbolag er som sagt tiden turboen bruker fra null trykk til fullt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 veldig riktig dette;) turbolag er som sagt tiden turboen bruker fra null trykk til fullt. Og det kan ta langt tid om du har stor turbo. Liten turbo = Turbo'en kommer "online" rundt 1500-2000 RPM - altså fult trykk. Stor turbo = Turbo'en kommer "online" rundt 3500-7000 RPM. Spørs helt hvor stor turboen er og hvor stor motoren er. Liten turbo = gir ikke så mye power men bra bunndrag og lite -> ikke noe lag. Stor turbo = mer power, mer turbo trykk og mye HK på midten/toppen, men masse lag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...