#1 Skrevet Mars 20, 2007 Har snakket med Kollevold, og de anbefaler ikke å senke mer enn 40mm på org dempere. Forøvrig har jeg sendt en del mailer til Tyskland og fått til svar at f.eks et 50/35 mm kit går helt fint om demperne er bra..? Vil det si at demperne går gaiken etter etpar runder i byen? Burde jeg satse litt å prøve dette, og bare evt. bytte til Koni når det går skeis? Blir å gå mye cash på bilen nå i vår, så dette er jo grunnen til at jeg spør.. S6 20v avant så vidt meg bekjent har ikke bilen sportsunderstell org. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Jo mer du senker på original fjærer og jo mer slites de, ville ikke tro at mer enn 40mm er noe særlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 Hvem var det som hadde 40-50% på koni dempere?.. Så det på en nettside nylig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 Kjøreopplevelsen blir så sinnsykt mye bedre hvis du bytter dempere også.. Anbefales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2007 Hvem var det som hadde 40-50% på koni dempere?.. Så det på en nettside nylig? POwerzone hadde, men var jo bare til noen få modeller. Hør med Brakes.no for Spax justerbare dempere. Di er 30mm lavere enn orginaldempere. Ikke dyre heller. Så vidt jeg har blitt fortalt anbefales nye dempere om man skal lavere enn 40mm..Det er MAKS! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2007 Kjøreopplevelsen blir så sinnsykt mye bedre hvis du bytter dempere også.. Anbefales. Vel.. Hadde Koni dempere og fjærer på S4. Må si jeg trives bedre i S6n slik den er idag. Eibach-fjærene jeg har nå passer meget bra til demperne. Men det blir for høyt med de nye sommerhjula... Eneste er jo vintrene. Må jo ha budsjett på 5-6 tusen hver vår til endeledd, foringer og diverse med hard og tung bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2007 Hadde 30/30 på originaldempere tidligere, og det var flytebrygge i forhold til det justerbare jeg har nå.. 40 er vel det meste man får godkjent også uten demperbytte, ikke at det trenger å spille noen rolle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg har handlet inn et moderat senkesett til A6'en min(30/20 nesten org. sportsunderstell med andre ord) Fikk beskjed av en produktsjef/spesialist om å bruke dempere som er tilpasset org.sportsunderstell for å få best resultat.Var vist stor forskjell på å bruke org.dempere og dempere til sp.understell.( mao to forsk. utgaver av samme demper) Har ikke fått montert dette enda:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2007 Har snakket med Kollevold, og de anbefaler ikke å senke mer enn 40mm på org dempere.Forøvrig har jeg sendt en del mailer til Tyskland og fått til svar at f.eks et 50/35 mm kit går helt fint om demperne er bra..? Vil det si at demperne går gaiken etter etpar runder i byen? Burde jeg satse litt å prøve dette, og bare evt. bytte til Koni når det går skeis? Blir å gå mye cash på bilen nå i vår, så dette er jo grunnen til at jeg spør.. S6 20v avant så vidt meg bekjent har ikke bilen sportsunderstell org. heisann: vinke : har hørt at hvis du ska senke mer enn 40 må du bytte til kortdempere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2007 Ville nok sakt det samme, ikke senk mer enn 40mm på orginal dempere. Mener det som er anbefalt, men sjangsen for at man " bunner " på org dempere blir vel vesentlig større ? bytt dempere å du lepp på noen ekstra lapper så har du justerbare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2007 lepp på noen ekstra lapper så har du justerbare Hadde gjort dette tvert om det var mulig. Men etter å ha snakket med folk innser jeg at det blir mye stress og penger. Etter hvert vil jeg har dempere også, men akkurat for sommeren vil jeg bare ha bilen ned litt.. Leker derfor med tanken om å senke litt ekstra nå, om jeg på sikt skal ha noe mer.. Snakket med autospar.. De har rimelige Cobra kit-- Noen som har erfaring med disse..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 24, 2007 folk som vet sjapper som selger komplette kit med dempere må bare si i fra! :-) bilen må ned.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 24, 2007 COHOILOVERZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ http://www.amp-tuning.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 25, 2007 problemet er at en orginal demper er bygd for å jobbe så langt ute som mulig.. når da denne "jobbe delen" blir flyttet 5 cm inn er ikke denne bygd for det.. hørt om mange som har kjørt lenge med org demper og 50/45 sett...fungert bra det altså.. har selv sportsunderstell på min.. skal bare sette på nye fjærer.. ikke bytte dempere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg vet at det ikke er den mest gunstige løsningen. Men en ting jeg har kommet til å tenkt på. Min bil har ikke org. sportsunderstell. Dette vil jo si at man "tyner" demperne enda mer enn om den hadde hatt "kortere" dempere fra fabrikk?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg hev på 35mm fjærer på A6'en min i fjor. Alle demperene var helt skutt nå når jeg byttet til KW gewinde i helga. Veigrepet ble bare sykt mye bedre!!!! Bytt dempere er klart min anbefaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 25, 2007 Må du huske på at du ikke bare har byttet type dempere, men du har også erstattet slitte dempere med nye. Alt er relativt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 26, 2007 Må du huske på at du ikke bare har byttet type dempere,men du har også erstattet slitte dempere med nye. Alt er relativt. Jepp, men demperene var fine i fjor når jeg hev på 35mm fjørene. Var ikke i nærheten engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 28, 2007 Okei.. Noen som gidder å liste opp merker/forhandlere vi har bra rabatt på? Ønsker en grei pris. -Men må ha tüv. -(Eller Må jeg det??) så jeg har noen å ringe? snakka med Rodin, Hellanor og Pole Position idag. De sier alle at f.eks Koni demperne er like "lange" som orginalt. Da skjønner jeg ikke vitsen med å bytte dempere, annet enn at man ødelegger en dyrere demper enn den man allerede har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...