#1 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg kjøpte en sånn a/f meter av en her, men sliter litt med å få koblet den opp.. er jo 3 ledninger bak på meteret, en sort/rød/lilla. rød/sort regner jeg med at er 12v +-, så de er koblet dit. Ville også tro at den lilla ledningen skal til lambdaen? er jo også 3 ledninger inn på lambdaen, 2 hvite og en sort, har prøvd og koble den lilla inn på hver av disse, men får ikke noe liv i meteret? Noe jeg har gjort galt? Må bilen stå og gå seg varm før den begynner og virke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Uten å si for sikkert hva som er hva på a/f-meteret ditt så er i alle fall de to hvite ledningene på lambdasonden til oppvarmingen av kald sonde og den sorte er signalet. Sonden må (og i alle fall uten oppvarming) bli varmet opp av eksosen, og signalet måles gjerne på driftsvarm motor med turtall over 2000rpm for å få en skikkelig måling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 Min funker ikke i starten,men etter et lite minutt eller noe sånt så er den i full funksjon. Har vel noe med oppvarming å gjøre. Kobla inn på signalet/sort på lambdaen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 Uten å si for sikkert hva som er hva på a/f-meteret ditt så er i alle fall de to hvite ledningene på lambdasonden til oppvarmingen av kald sonde og den sorte er signalet. Sonden må (og i alle fall uten oppvarming) bli varmet opp av eksosen, og signalet måles gjerne på driftsvarm motor med turtall over 2000rpm for å få en skikkelig måling. ok, så den lilla fra meteret skal til den sorte på sonden, og må vente til bilen blir varm før den gir utslag..forstod jeg deg riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2007 Min funker ikke i starten,men etter et lite minutt eller noe sånt så er den i full funksjon. Har vel noe med oppvarming å gjøre. Kobla inn på signalet/sort på lambdaen. da må det testes, jeg bare startet den opp, så at det ikke virket, og stoppet den igjen, kansje greit og være litt tålmoding: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2007 Lilla skal på svart ja.. Du burde begynne å få signal etter et halvt minutt eller noe sånt. Hvis ikke det så må du sjekka jordinga di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...