Elektriske problemer '87 100 CS Quattro

Anbefalte innlegg

Da jeg nå har tatt livet av min andre dynamo på kort tid kan man jo begynne å lure på om det er noe annet som er galt :P

Det hele begynte med at dynamoen gikk ad undas. Fikk tak i en ny fra en kompis og bytta. Kjørte et par timers tid, så var batteriet tomt, samme symptomer som forrige gang.

Målte nå nettopp 0,3V mellom - på batteriet og gods.

Andre rare ting med det elektriske:

• Når brytern for kjørelysa er av, lyser ladelampa såvidt, skrur jeg på kjørelysene slutter ladelampa å lyse.
  • Kjørelysene lyser selv når bryteren er av (og tenninga på)
  • Ladinga gikk veldig opp og ned når den lada, alt fra 12V til 13V
  • Speedometeret hopper no jævlig, kommer aldri over 40KM/T

Første gang den slutta å lade, kobla jeg en ledning fra + på batteriet til dynamoen, slik at den skulle levere. Dette funket fint.

Etter at jeg byttet dynamo, fungerte ikke tenningslåsen slik at innslaget ikke slo inn. Dette ble fikset med en trykkbryter.

Alle disse jordfeilaktige problemene kom etter at en kompis parkerte bilen i snøfonna på funäsdalen. Noen som har vært borti noe lignende?

Håper dere skjønner hva jeg vil fram til :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de døde dynamoene, har du prøvd å bytte regulator-dingsen? ;) Er som oftest ikke mer som skal til for å få liv i den igjen, det har reddet min to ganger. Fåes på torsov for 200 spenn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.