#1 Skrevet Mars 20, 2007 Etter at vårt nye familiemedlem har vært med kona på jobb, har den gått løs på ledningsnettet i bagasjerommet på poloen vår! Det som skjedde var at hunden skulle vente i bilen en times tid, når kona kommer ut igjen har den tygd lednigene som går til baklysene rett av, i tilegg til ledninger som går opp til bakluke! Kjedet seg max.. Eller bare rent herværk? Litt oppgitt drar jeg til møller for å skaffe nye ledninger, dem opp til bakluke var grei, ca 400 kr, disse er skjøtet med plugg i bakskjermen så det var greit. De andre ledningene som går fra baklys og framover er vist et ganske omfatende ledningsnett og det skulle de ha 26000,- kr for på møller. Har nå skjøtet ledningene og alt fungerer utenom bremselys. Jeg får en feil på vag-com om urimelig signal bremselysbryter, regnet med at det var bryteren som står ved bremsepedal. Den er nå byttet uten virkning. Sikkring til bremselysene finner jeg ikke, noen som vet hvor den er? Har prøvd å få tak i brukt ledningsnett men har ikke funnet noe.... Hvor kan jeg få tak i det? Norge eller i utlandet? Bilen er en 3 dørs VW Polo 1,4 TDI 2003 mod. Noen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Høres ut som en situasjon man helst ikke vil komme opp i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 denne var ny: haha : har hørt før om hunder som har spist opp interiør, men ledningsnett.... hvis alt er koblet ordentlig bak så skal det vel ikke ha noe med det å gjøre vel.. tips: bruk loddeskjøter når du skjøter sånt. det er det som holder over tid. sikring til bremselysene er vel sikkert sammen med noe annet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 Ja ikke så bra dette nei, alt fungerer som det skal nå utenom bremselysene. Skal undersøke hos møller hvilken sikkring det går på. Bak i polo`n er det bare en matte mellom bagasjerom og skjerm, hunden hadde fått løs denne og......nam nam!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2007 Loddeskjøter og krympestrømpe gjør susen.. Koster nesten ingenting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2007 Den var ny ja.....uff, må nesten le litt også da. Loddeskjøter og krympestrømpe gjør nok susen ja. lykke til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2007 Har skjøtet bare med skjøtehylser ennå, men skal gjøre on dette å bruke loddeskjøter å krympestrømpe så det blir litt mer holdbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2007 Det blir nok bra. Du får ta med deg den hunden din på et dresurkurs før den går løs på interiøret da:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2007 Katta mi var besatt av å gnage på høytalerledningene mine til Hifi-anlegget mitt. Måtte bytte dem flere ganger: bh : Dro til slutt ut ledningene på minusen på begge høytelerne og stillte opp på forsterkeren min. Gikk ikke lenge før det ble en lyd (*gzzzz*) i tv-stua og en katt som kom ut døra som et ojla lyn! Siden har jeg ikke sett katta på tvrommet! Funka det! Her er et råd om hva du kan gjøre for å få hunden til å slutte med hærverk: Kjøp deg en gammel komfyr, plugg den i og sett alle platene på max, så prøver du å få hunden til å gnage på den! Tipper den blir fort lei da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2007 Slik som jeg ser det, må du nok skyte hunden og kjøpe nytt ledningssett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2007 hehe... artig sak! trist med nettet ditt da! bikkja mi gnagde over 220v ledning da han vår valp! han har holdt seg langt unna siden!! stakkars kjøtern! holdt på å stryke med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2007 hehe... artig sak! trist med nettet ditt da! bikkja mi gnagde over 220v ledning da han vår valp! han har holdt seg langt unna siden!! stakkars kjøtern! holdt på å stryke med.. : haha : Har nok minne for livet den da, stakkar: haha : Min nøyde seg heldigvis med sko da hun var valp: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 23, 2007 Ja skal nok aldrig skje igjen dette nei. Men er det noen som har koblingsskjema over bremselyskretsen tilgjengelig til meg? Kan event sendes på mail: kay_sandstad@hotmail.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...