Anbefalte innlegg

Foringer fra Biltema, er det noe å gå for? De er jo billige :P

Samme med endeledd osv. Kvalitet på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er efaring ang foringer så blir dei fort morkne/slitt/mjuke.

ang forstillingsdeler så har eg prøvd styrestag og endeldd. dette måtte eg igjen skifte etter et år. dette gjaldt ein golf/jetta II.

drivknutane har holdt ein del.

styrestaget var i tillegg tynnare ein orginalt og ikkje likalangt.

min besluttning: legg heller litt meir kvalitet i det viss du ikkje liker å skru ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svaret. Det var vel det jeg fryktet eller regnet med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel like mange forskjellige svar som antall postinger..

Så absolutt ingen forskjell på biltema-bærearmen til 300 og Møller original til 2400 til S4'n.. Funker bra ennå etter to år, i hvertfall..

Gummi råtner uansett, men har du på godt med silikonspray etpar ganger i året hjelper det stort. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at jeg ikke regner med at kvaliteten skulle være oppe blandt de bedste. Der er imidlertid rimelige penge at spare - desuten skal jeg ikke ha bilen i mere end højst 1 år eller noe. Så hvis Biltema sine deler bare tilnærmelsesvis er OK er det perfekt for mig og jeg får en "ny" bil og blir ikke mindst kvitt ulyd. Desuten har dempere og fjærer gått 165.000 og føles ikke akkurat ferske og spenstige de nej : rolleyes Derfor vil jeg bytte dempere snart og sette senkefjærer/nye understellsdeler samtidig...

Tak for svarene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ulyder er det du har da?

På min raslet det når jeg kjørte over ujevnheter, og jeg byttet først bærekulene foran.. Kjøpte nye på Krogslund, men de kunne ikke spennes kraftig nok, så da dro jeg på Mekonomen. For 32,- mer pr bærekule i forhold til Krogslund fikk jeg akkurat samme kvalitet som originalt.. :tilber: Dessverre var det ikke KUN bærekulene som var problemet, men også stabstagsforingene (eller krængningsstabilisatoren som vi kalder den på dansk ;) ). Disse kjøpte jeg fra PowerFlex.. Da slipper neste eier og eieren deretter også problemet :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..har samme ulyd...rasler eller dunker fremme når jeg kjører sakte eller med moderat hastighet over ujevnheter. Er klar over at det kan være bærekulene eller stabstagene...derfor ville jeg bytte alt av foringer og kuler med det samme. De fra Powerflex gør de bilen hardere eller er det lik standard? Her tenker jeg på om bilen sporer/blir mere direkte. Støy fra disse plastik/poly tingene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..har samme ulyd...rasler eller dunker fremme når jeg kjører sakte eller med moderat hastighet over ujevnheter. Er klar over at det kan være bærekulene eller stabstagene...derfor ville jeg bytte alt av foringer og kuler med det samme. De fra Powerflex gør de bilen hardere eller er det lik standard? Her tenker jeg på om bilen sporer/blir mere direkte. Støy fra disse plastik/poly tingene?

Min erfaring med Powerflex er at bilen blir fastere (men kan tross alt ikke sammenlignes med senk!!) men definitivt ikke mere støy, kanskje heller motsatt : ja : Men sørg for å måle stabstaget før du kjøper foringer til det.. er visst 3 forskjellige tykkelser på dem : dum :

Hvis du likevel skal bytte alle foringer er det greit å gå for noe ordentlig en gang for alle... Skal du ha minst mulig utgifter så prøv å kun bytte stabstagsforinger og bærekuler.. Er ganske overbevist om at det hadde vært nok i mitt tilfelle, men tok likevel og byttet alt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da blir det vel et kompromis med bærekuler fra Mekonomen, stabstagforinger i Poly og kanskje resten på et annet tidspunkt. Takker for hjelpen fra alle!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic her.. men er det ikke noe som heter at det ikke er lov til å selge "erstatningsdeler" til biler som har minimum samme eller bedre kvalitet som orginaldelene?!

Mener å ha hørt det engang.. så utifra dette så skal vel til og med biltema sine deler være like bra eller bedre enn orginalt!?

Tar jeg helt feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic her.. men er det ikke noe som heter at det ikke er lov til å selge "erstatningsdeler" til biler som har minimum samme eller bedre kvalitet som orginaldelene?!

Mener å ha hørt det engang.. så utifra dette så skal vel til og med biltema sine deler være like bra eller bedre enn orginalt!?

Tar jeg helt feil?

Det kan jeg skive under på at IKKE stemmer når det gjelder Bærearmer/Linkarmer i fra Biltema,en nabo har en E46 hvor han fikk ulyd i fra bærearmene på begge sider,kjøpte Biltema sine og etter 15.000km kom slamrelyden tilbake,denne gangen kjøpt han nye på Mekonomen (som viste seg og være org Bmw vare med samme delenr som de org som satt på bilen i fra fabrikk) han har nå kjørt 90.000km med bilen etter bytte og har fortsatt ikke en ulyd i fra forstillingen sin.

Så jeg kjøper ALDRI slitedeler i fra Biltema etter at jeg opplevde dette.. : eek ::rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte bærearmer til 100en min gjennom et sånt mekonomen firma. kosta 750kr stykk. Disse ble heeelt utslitt på 4 måneder og 10000km, fikk nye på reklamasjon. Etter dette har jeg brukt biltema på andre biler. 349kr stykk og holder som bare det. Men styrekuler o.s.v. er best å kjøpe orginalt eller mekonomen er min følelse. Til volvo fungerer biltema optimalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bærearmer fra Biltema på S6n. Fungerer helt fint det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoor forskjell på slitedeler til Bmw og Audi etc da forstår jeg. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.