#1 Skrevet Mars 20, 2007 Skal ha bilen på EU godkjenning. Egentlig iløpet av mars men har hvertfall fått time 17 april. Får starte med det da. Hva skjer 1 april? Får jeg 1 måne ekstra automatisk eller må jeg ringe biltillsynet og si at jeg trenger en ekstra måne eller får jeg avskiltning begjer med en gang? Men så til det jeg egentlig lurer på. Har fått en til å se over bilen og det han sier jeg må fikse før EU er. 1: Foringer. Har sett div tråder her men virker ikke som det er mulig å finne noe annet enn org. Finnes det noe stivere eller skal jeg sette inn org? 2: Dempere bak. Vil ha bilen vesentlig stivere i ræva. Har ikke råd til coilover. Hva velge? Har fått tips om Bilstein? Er det de stiveste eller har fok andre tips? Event hvem selger og til hvilken pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Du får automatisk den ene måneden ekstra. Kommer brev med "advarsel":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 Takker da var hvertfall det avklart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg har bilstein Sprint på min og det fungere bra, men stivt r det ikke for 5 flate øre... blir enten KW 1 eller Gule justerbare koni på min nå om ikke lenge.. med Koni vet jeg i allefall at den blir stiv på hekken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2007 Jamen da må jeg jo levere inn fjerbein etc og det koster jo svimlende 10lapper++ for justerbart. Synes det er litt kjipt å kaste ut det jeg har av fjerer og dempere når det kun er bak demperne som er slitene. Hva koster det for koni da? Har hvertfall ikke planer om å investere i KW. Mye jeg trenger å bruke kr på før den tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2007 Gule koni med klubbrabatt hos Rodin kostet ca 4100 (foran/bak) når jeg kjøpte til min for 9 mnd siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg har gule koni på V8'n. Det er vertfall stivt. Og klarer de å holde +1800kg stivt, så klarer de nok å stive din også. Hehe, ser først nå at du har jo egentlig lignende bil som meg, trodde du hadde B4 eller hva de heter (doh, jeg leste jo egentlig hva tråden het, men glemte den da jeg skreiv, så bare på avataren din).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2007 Har fått tips om Bilstein også. Skal vist være like stivt og bygget grovere så de ikke blir like fort slitt som Koni. Noen som har erfaring? Ser jo også at det står 4100 for Koni. Noen som kan gi meg en god/bedere pris på Koni og event noen som kan gi meg en god pris på Bilstein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2007 jeg hadde gule koni på min knut. og den synes du var stiv nok mener jeg å huske??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2007 Ja din var stiv og det er jo greit men har som jeg sa i tråden over fått beskjed om at bilstein er like stiv + at den har lengere levetid. Men som den stakkars fattige mannen jeg er kommer det også helt ann på pris. Stivt som mulig billigst mulig. Men hvis ingen har noe erfaringer med bilstein så tar jeg meg nok en tur innom Rodin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2007 Jeg hadde Bilstein på min BMW E39 i sin tid og det var akkurat passe stivt, nesten litt for mye for min smak. De leverer tre utgaver; vanlig som er tilnærmet lik OEM, Sport som er stivere og Sprint som er til senkede biler (om jeg husker riktig) Vet Auto-Trio har bra priser på de og jeg lurer på om ikke de står for agenturet her til lands -kan være verdt å sjekke ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2007 Fant på trioving. Men de har jo ikke priser. Vet du hva de ligger på i pris? Har jo stengt nå så hjelper jo ikke å ringe heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2007 Husker ikke pris nøyaktig, men mener jeg betalte noe rundt 4-5 for rund baut på gamlebilen. Det var riktignok med noe forhandlerrabatt av et slag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2007 Hmm. Får ringe dem i morra da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 23, 2007 Jeg har gule koni dempere og H&R 40mm senke fjører på min A6. Synes det er akkurat passe til hverdagsbruk. Ikke noe problem å få godkjent det på biltilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2007 Har Eiback fjærer på min så det trenger jeg ikke. Min er senket perfekt etter min mening. Ser de fleste annbefaler Koni så bare jeg finner ut hva Bilstein koster til min får jeg ta ett valg. Ser Jan skriver han ikke synes det var stivt nok men er de MYE billigere så får det heller være. Ellers får jeg vel bare kjøpe Koni. Men er det noen som har erfaring med at Koni blir så fort utslitt som jeg har hørt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 24, 2007 Ble du noe klokere på priser og slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 24, 2007 Jeg har gule koni med 40mm senking på s2n, har vel sitti på ett par tre år tror jeg, funker som en drøm fortsatt, er veldig stive og fine og fungerer greit på bane. Jeg har planer om å bytte til justerbart og har også blitt anbefalt og gå for bilstein:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2007 denne saken må jeg følge med på... må ha nye dempera på min og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 24, 2007 Ble du noe klokere på priser og slikt? Nei. Skulle dra innom trioving på fredag men rakk ikke. Men snart ny uke nye muligheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...