Anbefalte innlegg

har en 00mod s3 som jeg pr idag har 225/35-18 foran og 255/30-18 bak, lurer på bytte bakdekkene for de er noe slitt.. men om jeg går opp til 35profil så det blir 255/35-18 så blir rullediameteren ifrohold til foran høyere..

Hvor mye forskjell tåler egentlig quattro systemet? (haldex)

225/35-18 + 255/30-18 = 0,7% feil, -1,5cm.

225/35-18 + 255/35-18 = 3,3% feil, 6,5cm..

hjelp meg...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg til den profilen som stod på du!! IKKE kjøp 255/35 18 dekk........det blir for stort avvik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller det noen rolle på Haldex da?

Kobler ikke dette inn først når framhjulene går 1/4 del fortere en bakhjulene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller det noen rolle på Haldex da?

Kobler ikke dette inn først når framhjulene går 1/4 del fortere en bakhjulene?

Hva tror du skjer når firhjulstrekken førs kobler inn da ?? Når ene hjulparet ruller mye "kortere" enn det andre ?? Da er det noe som må gi seg.......jeg ville ikke gambla på det iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål: Det er vel faktisk noe som har gitt seg alerede når den kobler inn eller?

 

Kjenner ikke Haldex for godt, men hvis den ikke har noen form for forspenning eller forsinkelse på Haldex clutchen så bør det være uproblematis så lenge bakhjulene er de som er størst.

Skal forresten litt størrelses forskjell til for og oppnå 1/4 runde i hastighetsforskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Olsvik fra Ålesund tok jo knekken på en syncro-girkasse pga feil rulleomkrets. Det var snakk om 195/50-15 dekk foran og 205/50-15 dekk bak,det var nok det........men som jeg sa: Jeg ville ikke satset på å ha så stor forskjell på foran og bak. Sikkert billigere å kjøpe 255/35-18 enn 255/30-18 men jeg ville heller spandert på de ekstra kronene pga faren for girkasse-havari ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke teoretisk, går det i allefall ikke i praksis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syncro og Haldex er to totalt forskjelige systemer da.

Syncro bruker viskosekobling. Denne overopphetes ved kontinuelig hastighetsforskjell mellom akslene på grunn av friksjonen i enheten.

Haldex er jo en clutch som kobler inn og ut etter behov.

Hvis denne ikke har noen forspenning på clutchen vil det ikke være noen friksjon, og derav ingen slitasje selv med hastighetforskjell.

Er det derimot en forkobling slik at bakhjulene skal dra 5% o.l hele tiden vil det ikke fungere over tid, da clutchen slittes ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det tryggere på haldex da enn torsen diff og viskosekobling:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør sjekke med Møller o.l. om Haldex clutchen har en forspenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Syncro alltid viskosekobling?

Mens 4-motion har haldex og torsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.