#1 Skrevet Mars 20, 2007 Hei eg lurer på om cobra justerbart er verdt 3000 kr mer enn v-maxx og supersport Eg har hatt både v-maxx og supersport tidligere og eg synst de er heilt greie til prisen men er cobra setta noe bedre siden de er ein del dyrere? noen som vet? eller er det samma ulla: klø : trenger litt tips fra folk som gjerne har prøvt begge typer. På Garviks Autospar skulle de ha ca 7000 for ett sett cobra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Sett litt på Supersport jeg også,hvordan er dette og kjøre med kontra "vanlig" senkesett? Gidder ikke og bruke 10-15k for og få rustfritt,men justerbar hardhet hadde vært kjekt da..Balja blir ikke brukt om vinteren så ruster vell ikke sååå fælt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 Eg var veldig fornøyd med supersport hadde det på tten min veldigt stivt sett men det var det eg ville ha og.på bilen før den så hadde eg KW til 12000kr å det var appsolutt ikke verdt pengene etter min meining. etter ett år så var det ikke lakk igjen på fjørene så eg fekk problemer med godkjenninga + att demperene lakk. møkk! kjørekomforten var sånn passe på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2007 Eg var veldig fornøyd med supersport hadde det på tten min veldigt stivt sett men det var det eg ville ha og.på bilen før den så hadde eg KW til 12000kr å det var appsolutt ikke verdt pengene etter min meining. etter ett år så var det ikke lakk igjen på fjørene så eg fekk problemer med godkjenninga + att demperene lakk. møkk! kjørekomforten var sånn passe på dette Lakk demperene på KW settet? Ang det Supersport settet,blir bilen sykt stiv eller stiv?. Btw: Liker hjulene dine.. Beklager OT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2007 Jeg kjører på Supersprint som er skrudd sådær ned,og det er stivt. Men,det funker jo. Hovedsaken er jo at det ikke subber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2007 Hvor får en tak i supersport a? Koster ikke det mer enn 4000 for justerbart? Det er billig da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2007 Eg var veldig fornøyd med supersport hadde det på tten min veldigt stivt sett men det var det eg ville ha og.på bilen før den så hadde eg KW til 12000kr å det var appsolutt ikke verdt pengene etter min meining. etter ett år så var det ikke lakk igjen på fjørene så eg fekk problemer med godkjenninga + att demperene lakk. møkk! kjørekomforten var sånn passe på dette Har kjørt KW på flere biler uten problemer og hatt supersport på en... etter min mening er kjørekomforten på KW overlegen supersport. Men på KW`ene var de stillt inn på maks stivhet? da er det fort gjort at den fine veistandarden her tar knekken på demperene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2007 Hvor får en tak i supersport a? Koster ikke det mer enn 4000 for justerbart? Det er billig da... 7500kr ca kommer det på for deg med Quattro. Sjekk her: http://eyecandyracing.no/norwegian/shop/index.php?main_page=index&cPath=400_4_9_151_153 Var med og monterte ett slikt på en Golf 3 for en liten stund siden,den bilen ble STIV! Litt usikker på om jeg vil miste ALL kjørecomforten i A4`n også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2007 Hmm, 1500kr extra fordi jeg har Q??? Det blir for mye for pengeboka mi nå... Vil ikke miste all kjørekomforten jeg heller, men må nok ofre litt;) Hadde Koni på forrige A4'n min og det ble også stivt, men ikke plagsomt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2007 Lakk demperene på KW settet?Ang det Supersport settet,blir bilen sykt stiv eller stiv?. Btw: Liker hjulene dine.. Beklager OT. sykt stivt. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2007 Er det noen her som har Cobra og meiner det er vert prisen 7000-7500kr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2007 Kanskje litt OT, men noen med erfaringer rundt FK AK i forhold til disse? Ligger jo ca i samme pris leia.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg har Cobra på Rallyen min og det er "godt" å kjøre med. Det er stivt, men har ikke fått sammenlignet det med noen andre Rallyer da. Kjørt 2 år (sommer og vinter) med Cobra settet på og har ikke hatt noen problemer med det + at det ser nytt ut enda. Hadde en Polo 6N med KW og den var like ens å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2008 lurer på å kjpe v-maxx til min A4 1.8TSQ håper det blir bra greier har allerede 60/60 fjører på orginaldemperene og den er god å kjøre synest eg einaste problemet er at eg ikkje veit kva merke det er siden meste parten av lakken har forsvunne Er det noken som har erfaring med V-maxx sine sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2008 Jeg skal forsøke å gi en kort oversikt her: 1. Supersport - God kvalitet og sinnsykt stivt når du begynner å senke mye... (tenner, hår og tånegler ramler av) 2. FK AK-series - Ingen klager så langt, erfaringsmessig noe mykere enn Supersport 3. TA-Technix - God kvalitet, heller ingen klager enda. Som Supersport er veldig stivt om man senker mye. 4. Vmaxx - Samme som over da det egentlig er akkurat samme settet. 5. JOM - Samme som de to over 6. FK Highsport/Silverline - Stive men komfortable sett, litt dyrere enn de over men igjen så får man igjen hva man betaler for. 7. KW og H/R - Enda litt dyrere, også komfortable og gode sett. 8. SPAX - Fåes med justerbare dempere som kan justeres uten å ta av demperne. (Justering sitter på demperbenet) 9. FK Königsport/Silverline X - Nå nærmer vi oss toppen av kransekaka, disse har justerbare Koni dempere som standard utstyr. 10. KW Versj.2 - Samme som over, også med justerbare Koni-dempere. (har de ikke det fortsatt da?) 11. Bilstein PSS, KW Versj. 3 har jeg ikke noe erfaring med, men Tom Are har nok mer info om disse. Dette er vel bortimot noe av det bedre du får til vanlige gatebiler, men priser er da som følger også. 12. Cobra har jeg ingen erfaring med. Håper dette gir en liten rettesnor for dere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2008 Jeg skal forsøke å gi en kort oversikt her: 1. Supersport - God kvalitet og sinnsykt stivt når du begynner å senke mye... (tenner, hår og tånegler ramler av) 2. FK AK-series - Ingen klager så langt, erfaringsmessig noe mykere enn Supersport 3. TA-Technix - God kvalitet, heller ingen klager enda. Som Supersport er veldig stivt om man senker mye. 4. Vmaxx - Samme som over da det egentlig er akkurat samme settet. 5. JOM - Samme som de to over 6. FK Highsport/Silverline - Stive men komfortable sett, litt dyrere enn de over men igjen så får man igjen hva man betaler for. 7. KW og H/R - Enda litt dyrere, også komfortable og gode sett. 8. SPAX - Fåes med justerbare dempere som kan justeres uten å ta av demperne. (Justering sitter på demperbenet) 9. FK Königsport/Silverline X - Nå nærmer vi oss toppen av kransekaka, disse har justerbare Koni dempere som standard utstyr. 10. KW Versj.2 - Samme som over, også med justerbare Koni-dempere. (har de ikke det fortsatt da?) 11. Bilstein PSS, KW Versj. 3 har jeg ikke noe erfaring med, men Tom Are har nok mer info om disse. Dette er vel bortimot noe av det bedre du får til vanlige gatebiler, men priser er da som følger også. 12. Cobra har jeg ingen erfaring med. Håper dette gir en liten rettesnor for dere... så med andre ord, V-maxx er ein forings knuser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 29, 2008 så med andre ord, V-maxx er ein forings knuser? Det vil jeg ikke si, om du senker moderat så blir det ikke superstivt. Men de fleste (også vi) senker jo i bånn og da er det jo begrenset med fjæringsvei igjen på de billigste settene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2008 Jeg skal forsøke å gi en kort oversikt her: 1. Supersport - God kvalitet og sinnsykt stivt når du begynner å senke mye... (tenner, hår og tånegler ramler av) 2. FK AK-series - Ingen klager så langt, erfaringsmessig noe mykere enn Supersport 3. TA-Technix - God kvalitet, heller ingen klager enda. Som Supersport er veldig stivt om man senker mye. 4. Vmaxx - Samme som over da det egentlig er akkurat samme settet. 5. JOM - Samme som de to over 6. FK Highsport/Silverline - Stive men komfortable sett, litt dyrere enn de over men igjen så får man igjen hva man betaler for. 7. KW og H/R - Enda litt dyrere, også komfortable og gode sett. 8. SPAX - Fåes med justerbare dempere som kan justeres uten å ta av demperne. (Justering sitter på demperbenet) 9. FK Königsport/Silverline X - Nå nærmer vi oss toppen av kransekaka, disse har justerbare Koni dempere som standard utstyr. 10. KW Versj.2 - Samme som over, også med justerbare Koni-dempere. (har de ikke det fortsatt da?) 11. Bilstein PSS, KW Versj. 3 har jeg ikke noe erfaring med, men Tom Are har nok mer info om disse. Dette er vel bortimot noe av det bedre du får til vanlige gatebiler, men priser er da som følger også. 12. Cobra har jeg ingen erfaring med. Håper dette gir en liten rettesnor for dere... Bare føye på min erfaring her, med de 2 første. 2: FK AK - Komfortabelt og fint og kjøre med, den ikke egnet til mye senk, da det er altfor "løst" etter min mening. Subba bra mye med 16" og 75mm senk. Byttet til Supersport. 1: Supersport - Ja, det er stivt. foran. Men hva skal en vente seg med 100mm senk, så å si ikke fjeringsvei igjen og når karosseriet nærmest hviler på stabstaget.. Bak derimot, er det IKKE stivt nok, så det subber noe om en har dekk og felger godt på kanten. Men "problemløsere" er på vei, så skal teste om det fikser saken. Men så lenge det er Bra vei (stikkord her!), så syns jeg ikke at Supersport er så ille å kjøre med. ganske behagelig egentlig Men med ett det bli humpete veier, og da medhørende lav fart, er helvette løs......... Dette er fra 2001 Polo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 30, 2008 Men det jeg lurer på, hvorfor blir de så mye stivere når du senker mye, såsant du ikke har gassdempere. Du endrer jo ikke en drit på fjærstivheten, om du senker mer eller mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2008 Men det jeg lurer på, hvorfor blir de så mye stivere når du senker mye, såsant du ikke har gassdempere. Du endrer jo ikke en drit på fjærstivheten, om du senker mer eller mindre. Nei, men når demperne står i bånn så blir det jo stivt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 30, 2008 Nei, men når demperne står i bånn så blir det jo stivt... Det jeg ville fram til, ergo så tror jeg ikke noen er stivere/mykere enn andre når demperne er i bånn. Det bare virker som mange tror at det blir stivere jo mer du senker, noe det egentlig ikke gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...