bensinlokket vil ikke igjen

Anbefalte innlegg

hei!

kjøpte meg en 2000 modell passat i helgen..

kjærringen satt i bilen og fiklet litt i sted og klarte å åpne bensinlokket me knappen inni bilen, så tenkte hun som så at vist hun trykket en gang til å lukket den seg igjen, men den funksjonen eksiterer jo ikke.

men resultatet ble at nå lukker det seg ikke i det hele tatt, når eg prøver å lukke det for hånd, virker det som at det er en slags motstand når den skal inn i låsehakket..

men hvordan fungere denne lukke funksjonen? kan jeg ha mistet en metallbit som står i lokket?? at den henger på magnet?

håper på raske svar, ikke så tøft å kjøre me dette åpent!

mvh Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke låst? bilen må være "åpen" Hører du tanklokk -driveren jobbe hvis du trykker på knappen nå da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke låst? bilen må være "åpen" Hører du tanklokk -driveren jobbe hvis du trykker på knappen nå da?

bilen er åpen, hører at releet slår inn(hører hvertfall et klikk når knappen blir trykket ned), men kan ikke høre motoren jobbe, kan kanksje være sikkringen som er gåen? hvor er den i såfall?

spørsmålet er om motorn jobber når tanklokket er åpent?

hvordan fungere denne patenten egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for de som lurte, eller har skulle komme bort i samme problem så er dette løsningen:

Knappen påvirker en magnet som trekker tilbake et stag med en låsetapp for lokket, og den befinner seg bak sidepanelet i bagasjerommet.

det hender låsetappen henger seg opp, som følge av tregheter i magneten eller smøring av låsetappen.

da bare tar du og slår litt på boksen me magneten inni, til staget kommer ut igjen, smører det godt og kjører det en del ganger, så er problemet løst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint at du skrev hvordan du løste problemet med tanklokket, sånn at andre med eventuelt samme problem kan løse det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.