#1 Skrevet Mars 20, 2007 Har vært av med radiator og byttet kjølevæske, og etter dette blir vannet i motoren aldri skikkelig varmt, kun på tomgang når den 90c om den står en stund. Ellers ligger det på 50-70c Lufta i varmeapparatet er god og varm, men nåla er aldri i nærheten av 90c så lenge jeg kjører.. Kan dette skyldes luft i systemet, eller kan termostaten være gåen? Den var fin før jeg byttet væske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2007 Kan være en luftlomme. kan også være termostaten, Prøv å lufte , varmeapparatet på full varme mens du lufter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2007 min er slik den og? hehe.. sikker på att den ikke bare skal være slik? stilte bilen i slakk helling å der stå den å lufta seg i minst 15min.. den er fortsatt slik.. trodde dette var riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2007 Fikk aldri luftet min skikkelig uten å skru opp luftenippelen inn til varmeapparatsregisteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2007 Min er slik den også, trodde kanskje det kunne være temp føleren jeg. På min bil er det en egen temp føler til speedometeret og en til motoren. Kan det være den som ikke er helt sunn kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2007 Fikk aldri luftet min skikkelig uten å skru opp luftenippelen inn til varmeapparatsregisteret. Skrudde opp denne, og da kom det ikke en dråpe vann ut der..? Det skal det vel? Varmeapparatet blir godt og varmt, da.. Hvordan vet jeg at systemet er fritt for luft, egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2007 MIn 7A er helt lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2007 Min bil er også sånn, men bra med varme inn bilen,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2007 kanskje de bare kjøler veldig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2007 Bytt termostat du. Siden den blir varm når du står stille men ikke når du kjører så får radiatoren tilgang på kjøleveske litt tidlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2007 Min er helt lik etter termostatbytte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2007 Min er helt lik etter termostatbytte:) Min også. Satser på varmere grader utendørs jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2007 kanskje de bare kjøler veldig bra Er jo to radiatorer så skulle tro det burde bli kaldt nok ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 21, 2007 Er vel ikke alltid to;) To radiatorer (G-delenr i AKTE) er hvis: -Du har "heavy duty" kjølesystem -Trailer towing option -A/C -Ekstra radiator(No shit) Jeg har to, og har faktisk til gode å se en uten to. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2007 Oppdatering: Problemet løste seg ved bytte av termostat.. Synes fortsatt det tar litt lang tid før den blir varm, men den klarer iallefall 90c på langkjøring nå. Mulig den blir raskere varm ved å fjerne ekstraradiatoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 17, 2007 Falsk alarm... Om jeg står på tomgang og venter i ett lyskryss, når den 90c med en eneste gang, null problem. Kan kjøre ett godt stykke på langkjøring også, men etter hvert på langkjøring går jeg ned på 70c igjen. Når jeg kjører kun langkjøring fra når motoren er kald når jeg aldri mer enn 70c. Hva i all verden kan dette være? Kan det være at det ikke ble helt tett da jeg satte i den nye termostaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 17, 2007 Kan være termostaten du bytta til som har for lav inslagstemperatur eller at den rett og slett ikke fungerer. Er jo trossalt nesten bare termostaten som kan gjøre noe fra eller til på dette problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 18, 2007 Min er også nesten slik. Byttet kjølevæske og termostat, nå blir den aldri varmere enn ca 72 grader da vifta alltid starter der. Kjekt på sommern kanskje. Den gamle termostaten min gjorde at vifta starta ved ca 90 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 18, 2007 Dette betyr vel at det lønner seg å kjøpe termostat originalt istedenfor erstatningsdel.. Så slipper man 2 ganger'n , min er akkurat lik, blir ikke varm nesten ved langkjøring, ved kø og tomgang blir den 90C. Termostaten er uorg. fra Romnes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 18, 2007 Min termostat er original. Kjøpte den på Olrud. Skal vel væra slik da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 18, 2007 Nei, noe er feil. Virker nesten som det er enda en giver eller føler som er kaputt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 18, 2007 Min er også orginal. Kostet 500 (!) kroner med litt rabatt.. Kan ikke forstå at det er multitemp-giveren som er gåen heller, da viften ikke slår inn før nåla viser litt over 90C, og kjølevifta går på en egen sensor. Temperaturen synker når viften slår inn også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 18, 2007 Var ute å kjørte idag, tempnåla rikka seg ikke en milimeter. Ikke om bilen står på tomgang heller. Blir ståendes bom fast på ca 0 grader Bør jeg skifte en tempføler eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 18, 2007 Tempgiverne har ingenting med motortemp å gjøre. Multitempen starter ikke vifta det er det brytern på radiator som gjør. Så de to eneste tingene som kan gjøre noe med temp er bryter på radiator og termostaten. Og Kristian: termostaten har ingenting i verden å gjøre med vifta da termostaten er kun mekanisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 18, 2007 Tempgiverne har ingenting med motortemp å gjøre. Multitempen starter ikke vifta det er det brytern på radiator som gjør. Så de to eneste tingene som kan gjøre noe med temp er bryter på radiator og termostaten. Fullstendig klar over det, det jeg mente var at temperaturen på disse to forskjellige følerene samsvarer.. Tror ikke det er føleren, er noe med termostaten som ikke stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...