#1 Skrevet Mars 20, 2007 Hører pipe/gnisselyd fra høyre fronthjul, spesielt når jeg svinger mot venstre. hører det ikke hele tiden, men det kan jo være noe med ekko og gjøre. hører det best med fjell og vegger tett opp til veien lissom Kjørte over haukeli fjell i dag, og var ikke spesielt fornøyd da jeg begynte og høre det: bråk : siden jeg har hatt en 7 timers tur i dag. Kan dette være ett snart gåent hjullager?? eller kan jeg være så heldig at det mest sannsynlig at det er en liten stein som har kommet inn i kaliperen?? Noen som har oppleved samme lyd sjøl?? MVH STIAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2007 Vil tippe det er noe med bremsene som du har antydet. Det kan være slitte bremseklosser, kanter på skivene eller mye rust på skivene så de subber på kantene av kossenen. Hjulager gir normalt mer durelyd en pipelyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2007 Kontroller bremsene, men det kan jo også være tørt lager. Ettersom det øker når du svinger til venstre, vil det være høyre lager. Dette får jo større belastning i venstresving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...