#1 Skrevet Mars 21, 2007 Bilen har svart krom rundt vinduer etc, så nå skal kromen rundt grillen enten vekk eller synkroniseres. Ser/hører at noen foreslår å spraye sotespray på blank krom, men nekter å tro at dette blir holdbart i fronten med all sandblåsingen der? Er det mulig å levere inn deler til "skikkelig" svart kroming noe sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2007 Ingen i norge såfall, etter hva jeg vet. Har forhørt meg med rundt 15 forskjellige bedrifter som driver med overflatebehandling. Tyskland er kanskje en løsning om du MÅ ha skikkelig vare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg har mørknet Audiringene i min grill med sotespray og det holder veldig godt der. forskjellen som i og for seg kan være vesentlig er at mine først er grunnet og lakket sølv over krommen som igjen er dekket med sotningsspray. Men på min bil holder lakken der mye bedre(ingen steinsprut iløpet av vinteren) i forhold til tidligere forsøk med sølvlakkeringen uten sotningssprayen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg har mørknet Audiringene i min grill med sotespray og det holder veldig godt der. forskjellen som i og for seg kan være vesentlig er at mine først er grunnet og lakket sølv over krommen som igjen er dekket med sotningsspray. Men på min bil holder lakken der mye bedre(ingen steinsprut iløpet av vinteren) i forhold til tidligere forsøk med sølvlakkeringen uten sotningssprayen... Hvilket merke på sprayen brukte du? Kunne tenke meg å endre farge på VW merket bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg har mørknet Audiringene i min grill med sotespray og det holder veldig godt der. forskjellen som i og for seg kan være vesentlig er at mine først er grunnet og lakket sølv over krommen som igjen er dekket med sotningsspray. Men på min bil holder lakken der mye bedre(ingen steinsprut iløpet av vinteren) i forhold til tidligere forsøk med sølvlakkeringen uten sotningssprayen... Har du bilde av dette? For å se fargen osv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2007 forskjellen som i og for seg kan være vesentlig er at mine først er grunnet og lakket sølv over krommen som igjen er dekket med sotningsspray. Mener lakken het dupli color... Men som sagt mine er først lakket sølv, og deretter mørknet med sotspray for å få en mørkere sølvgrå (matching av antrasitt fargen i grillen), var et lite eksperiment med lakkrester ifra skapet og resultatet ble som jeg håpet. Men tror dupli color sprayen er såpass seig at den burde holde bra rett på chrom og, hvis den blir vasket nøye med tynner el. først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2007 Pent! Har du vurdert å sote kromrammen rundt grillen og? Kunne tatt seg bra ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2007 Satt og tenkte tanken tidligere men da vil flatene bli større og risken for å få steinsprut, sår, flassing i lakken tilsvarende mye større. Jeg syns og da at chrome listene rundt vinduene og railsene burde få samme behandling for helhetsintrykkets skyld. Hadde helt klart vært pent men litt redd for vedlikeholds arbeidet som kan oppstå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2007 Ja, skal man først igang med å sote krommen bør nok alt tas for å få best mulig helhet. Som du sier, jo mer som sotes jo større er sjansen for at det blir vedlikehold, men desto bedre ser det ut når det gjøres skikkelig... Har du lagt klarlakk oppå sotingen? Noen strøk klarlakk beskytter jo litt ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2007 Nope, sotesprayen er jo igrunn bare klarlakk med noe farge i. Tenkte tanken men hadde ikke stående, og ser ikke ut som det er noe poeng på bare ringene ihvertfall... Men er kanskje en idee hvis man skal sote chromen direkte, for å få et tykkere lag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...