Bergen: Kjøpe lakk i Bergen. hvor?

Anbefalte innlegg

Skal lakke fronten min + et sideskjørt, også skal jeg lakke en frontspoiler til en kamerat sin golf.

spørsmålet mitt er da, hvor bør en kjøpe lakk?

 

har handlet hos hartveit før, og var fornøyd.

men har vi noen rabatter noen steder som man kan spare litt på?

 

lager lakkspesialisten/mekonomen lakk til meg, hvis jeg kommer med lakkode, og ikke skal ha så mye??

 

noen erfaringer/innspill?

 

på forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt lakkspesialisten/mekonomen ved flere anledninger og de lager lakk til deg om du har koden. klubben skal ha noen rabatter der men hvor mye vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt lakkspesialisten/mekonomen ved flere anledninger og de lager lakk til deg om du har koden. klubben skal ha noen rabatter der men hvor mye vet jeg ikke.

 

vi har 10-20% der..

men lakkspesialisten/mekonomen. er det et og samme firma, eller to firma som sammarbeider?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har 10-20% der..

men lakkspesialisten/mekonomen. er det et og samme firma, eller to firma som sammarbeider?

 

Samme firma. I hvertfall samme butikk.

Det står forresten en lapp ved døra at man må være der minst 45min før stengetid for å få blandet lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og såvidt jeg vet lager de ikke mindre enn halvlitere med base-lakk (altså farge).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og såvidt jeg vet lager de ikke mindre enn halvlitere med base-lakk (altså farge).

 

hvor mye koster ca en halv liter base-lakk da?

en helt vanlig farge..sølv feks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye koster ca en halv liter base-lakk da?

en helt vanlig farge..sølv feks..

 

 

Jeg kjøpte en halv liter lakk til motorrommet mitt i fjor sommer. Da kostet det i allefall 298,- inkl noe rabatter vi får gjennom klubben. Vet ikke hvor mye.

Dette var en helt ordinær metallic-lakk skulle jeg tro. Bare fargen som er litt spesiell. Du ser den her i tråden om bilen min: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43785

 

Men du kommer jo ikke så langt med bare base. Spørs hvor mye du skal gjøre selv. Kan jo være du skal ha grunninger+herder og klarlakk også? Går fort noen tusenlapper i lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en halv liter lakk til motorrommet mitt i fjor sommer. Da kostet det i allefall 298,- inkl noe rabatter vi får gjennom klubben. Vet ikke hvor mye.

Dette var en helt ordinær metallic-lakk skulle jeg tro. Bare fargen som er litt spesiell. Du ser den her i tråden om bilen min: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43785

 

Men du kommer jo ikke så langt med bare base. Spørs hvor mye du skal gjøre selv. Kan jo være du skal ha grunninger+herder og klarlakk også? Går fort noen tusenlapper i lakk.

 

går vel ikke noen tusinger til en front, et sideskjørt og en liten spoiler?

tror dere 0,5 l lakk holder til fronten og et sideskjørt på bilen min??

(gå inn på profil nedenfor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke med mer hvor mye som skulle lakkes...

Skal du gjøre alt selv må du jo også kjøpe alt du trenger. 0,5 liter base burde holde til en frontfanger, sideskjørt og en spoiler. Hadde mer enn nok til motorrommet mitt i allefall.

Husk at du må ha

grunning+herder+tynner

base(farge)+tynner

og til slutt klarlakk+herder+tynner

blandebeger er også en fordel for å få blandingene nøyaktig

 

Vil tro at det går nærmere en tusenlapp for disse produktene.

Stikk innom lakkspesialisten og hør med de. Jeg har i allefall gitt en pekepinn.

Forresten så kan du bruke biltema tynneren i ppg produktene. Fungerte helt fint og koster bare 49,- pr liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.