Gode råd om lys i kjørecomputer Audi A6 2.5 tdi ??

Anbefalte innlegg

heisann.

Min kjørecomputer tar noen ganger ei pause. Ser ut som det er etter at bilen er varm. Øvre deler blir mer utydelige enn det nederste, men det er jo litt irriterende. Andre ganger kan den virke tilnærmet normal. Problemet er altså at lysene / segmentene er dårlige tror jeg, da lyset liksom fader ut. Stemmer dette? Må hele segmentet byttes? Hva koster i såfall dette?

Har sett her på forumet at noen kjøper nye instrument som ser litt annerledes ut. Ligger segmentene til kjørecomputeren i disse instrumentene, eller på innsiden. Da nytter det i såfall ikke bare meg instrum,entbytte.

Hva skal jeg gjøre??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan hjelpe et hjelpeløst nytt medlem??: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde dette var et forholdsvis kjent problem..: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det C4 karosseri? I såfall er det ikke uvanlig at computeren faller ut.. Men da dør liksom 'alt', så det du beskriver er litt merkeligere. Uansett kan du demontere dette og gjøre rent i kontakter etc. forsiktig, så funker det gjerne en stund til. Er det neste utgave, aner jeg ikke hvordan det ser ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en stv 99 modell. om det er C4 karosseri eller ikke det aner jeg ikke. En vanlig A6 99 modell 2.5 tdi. Liker ikke å begynne å skru på dette, men kanskje ikke dett er så vanskelig å sjekke.

Lurer også på om elementene/segmentene ligger på baksiden av instrumentene, eller om de ligger inne i instrumentene. Ligger de inne i instrumentene, kunne jo en løsning vært å byttet disse. Har hørt at noen fine instrument kan kjøpes fra Sverige for ca 1500 - 2000. Mitt lokale Audi-verksted skulle ha mellom 4 og 5 ooo for å bytte segmentene. Da blir det vel både billigere og bedre med nye klokker?

Men det jeg egentlig lurer på er om jeg kan gjøre noe.: eek :

Skal prøve å rengjøre noen kontakter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke C4. (92-97) Så da må jeg kaste ballen videre! Men klart, alt kan repareres! Det er igrunn ofte nok å ta det ut, så ser du hvordan ting funker.

Instrumeneter er uansett én hel del, så den kan du trygt bytte. Får du en som har gått ca. samme som din, slipper du å bry deg med å få stilt km-måleren også, men vet ikke hvordan det funker..

Reparasjon av LCD-displayer (vet det var smør på flesk..) er det masse instruksjoner for på nettet.

Ingen andre med den nye A6'en som har (hatt) dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er mange faktisk. De svarer vel når de leser??: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.