Anbefalte innlegg

Siden ingen svarer på de andre trådene mine prøver jeg en annen.

Leser at det er helsekost for bilen med motorvarmer i det kalde halvåret, men hva er egentlig normal grader for å slutte med dette på våren. Settes grensa ved minusgrader. Regnes ikke start i plussgrader som kaldstart??

Noen tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ihvertfall min varmer når det var +5. På passaten jeg hadde tidligere med full defa warmup så var det en kurve i installasjonspapirene som fortalte hvor lenge varmeren var aktiv ved forskjellige temperaturer. Husker ikke detaljene lenger, men mener å huske den var aktiv ved plusstemperaturer også.

På bilen jeg har nå så aktiverer tilleggsvarmeren seg automatisk når det ca +5 eller lavere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forklarer du hva tilleggsvarmeren er? Har selv defapakke, men ikke med fjernkontroll og sånn. Bare motor og koupevarmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilleggsvarmeren jeg har i bilen nå er en dieselbrenner som varmer opp kjølevannet. Den er også fjernstyrt. Fordelen med denne er at en slipper å ha tilgang på strøm der en parkerer bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha - smart. så jeg burde i alle fall bruke min på strøm til gode +5??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men ettellerannet sted stod det anbefalt fra +4 og lavere, så jeg bruker det fra rundt 4-5 (som også Bjørn nevnte) eller lavere, da liker både bilen og jeg meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha - smart. så jeg burde i alle fall bruke min på strøm til gode +5??

Etter min mening er det passe temperaturgrense. Når det nærmer seg +10 så er det ikke så kaldt å sette seg inn i bilen lenger heller (liten vits med kupevarmer da).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.