#1 Skrevet Mars 21, 2007 Siden ingen svarer på de andre trådene mine prøver jeg en annen. Leser at det er helsekost for bilen med motorvarmer i det kalde halvåret, men hva er egentlig normal grader for å slutte med dette på våren. Settes grensa ved minusgrader. Regnes ikke start i plussgrader som kaldstart?? Noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg brukte ihvertfall min varmer når det var +5. På passaten jeg hadde tidligere med full defa warmup så var det en kurve i installasjonspapirene som fortalte hvor lenge varmeren var aktiv ved forskjellige temperaturer. Husker ikke detaljene lenger, men mener å huske den var aktiv ved plusstemperaturer også. På bilen jeg har nå så aktiverer tilleggsvarmeren seg automatisk når det ca +5 eller lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2007 forklarer du hva tilleggsvarmeren er? Har selv defapakke, men ikke med fjernkontroll og sånn. Bare motor og koupevarmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2007 Tilleggsvarmeren jeg har i bilen nå er en dieselbrenner som varmer opp kjølevannet. Den er også fjernstyrt. Fordelen med denne er at en slipper å ha tilgang på strøm der en parkerer bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2007 aha - smart. så jeg burde i alle fall bruke min på strøm til gode +5?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2007 Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men ettellerannet sted stod det anbefalt fra +4 og lavere, så jeg bruker det fra rundt 4-5 (som også Bjørn nevnte) eller lavere, da liker både bilen og jeg meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2007 aha - smart. så jeg burde i alle fall bruke min på strøm til gode +5?? Etter min mening er det passe temperaturgrense. Når det nærmer seg +10 så er det ikke så kaldt å sette seg inn i bilen lenger heller (liten vits med kupevarmer da). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...