#1 Skrevet Mars 22, 2007 Hei! Jeg ser etter et sett felger til min '93 mod passat. JEg har funnet noen, og lurer på om de passer. De er 17 tommer, inpresset er vistnok 62mm, senterhullet er 64mm. Jeg vet ikke bredden, men det står 205/40 R17 på de nå. Originalt skal jeg vel ha ET37 og 57mm senterhull eller noe sånnt? Felgene har stått på en honda Accord og passet visstnok bra der. Tror dere disse vil passe? Må jeg montere spacere (usikker på hvilken vei jeg havner. høyere ET --> Nærmere forstillinga eller omvendt?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2007 Hei! Jeg ser etter et sett felger til min '93 mod passat. JEg har funnet noen, og lurer på om de passer. De er 17 tommer, inpresset er vistnok 62mm, senterhullet er 64mm. Jeg vet ikke bredden, men det står 205/40 R17 på de nå. Originalt skal jeg vel ha ET37 og 57mm senterhull eller noe sånnt? Felgene har stått på en honda Accord og passet visstnok bra der. Tror dere disse vil passe? Må jeg montere spacere (usikker på hvilken vei jeg havner. høyere ET --> Nærmere forstillinga eller omvendt?) Felgene er sikkert 7 eller 7,5x17. Dekkene passer i hvertfall, men felgene passer ikke spesielt godt hvis ET på 62 stemmer. 57,1mm navåpning skal du ha, men dette lar seg trolig løse med å bytte senterringer på felgene. Men er det 4x100 boltsirkel på Honda da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2007 Ja det skal være 4x100 boltsirkel. Ser av tabeller at accord hadde 4x100 fram til 89 hvertfall. (http://www.darklight.no/boltesirkel/) 2.5 cm med spacere blir kanskje i meste laget... blir vel litt korte boltene da... hmmmm: klø : Hva tror dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2007 Ja det skal være 4x100 boltsirkel. Ser av tabeller at accord hadde 4x100 fram til 89 hvertfall. (http://www.darklight.no/boltesirkel/) 2.5 cm med spacere blir kanskje i meste laget... blir vel litt korte boltene da... hmmmm: klø : Hva tror dere? Felgene skal være sinnsykt kule for at jeg hadde giddet å kjøpe 4 stk. 25mm spacere for å tilpasse dette. Det er ikke gratis med slike spacere, blir fort etpar tusen kr. Og ja, du må i hvertfall ha lengre bolter på 10mm spacer og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2007 Felgene skal være sinnsykt kule for at jeg hadde giddet å kjøpe 4 stk. 25mm spacere for å tilpasse dette. Det er ikke gratis med slike spacere, blir fort etpar tusen kr. Og ja, du må i hvertfall ha lengre bolter på 10mm spacer og oppover. Ett par tusen for ADAPTERE kansje, men spacers er jo en del billigere da. Er jo litt utvalg her da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2007 Ett par tusen for ADAPTERE kansje, men spacers er jo en del billigere da. Er jo litt utvalg her da 400 kr for 15mm spacer + 20 stk. lengre bolter blir ikke langt fra 2000 kr fullpris i hvertfall. Universalspacer på 15-20mm? Lykke til med jekslene når rattet rister ut av henda på deg på motorveien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2007 En side i danmark som selger spacere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2007 okei. Da slår vi fra oss den ideen. Noen som har gode forslag til forholdsvis rimelige felgpakker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 27, 2007 Hvordan er folks erfaringer med å ha 205 /215 dekk på denne passat-modellen? Mye sporing? anbefalinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...