Anbefalte innlegg

Har problem med min 1996 Audi A4 1.8T. Har store problemer med og få start på den. Dvs. den starter hver gang, og turtallet går opp til ca 1200 før det synker og motoren stopper igjen. Jeg kan også ruse motoren når jeg starter den opp til 3-4000, men så synker det etter noen sekunder og motoren stopper.

Noen som har vært borti lignende som kan dele erfaringer, evt hva slutt-regniga kom på fra Audi verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min fetter hadde et lignende problem på sin audi A4.

Da var det startsperren som tulla seg. Vet ikke om han har fikset det eller hvor mye det kostet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som startsperre ja.. A3 med flere har hatt en del problemer med dårlig kontakt til den lesespolen som sitter rundt tenningslåsen.

 

Dersom det er startsperren som kutter så skal dette komme frem ved å ta en selvdiagnose på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være feil blanding den får da? Sjekk den berømte LMM`en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMMen. hva pokker er det?

Det som jeg glemte og nævne er at etter en 15-20 forsøk så starter den, og motoren går fint som bare det, både på tomgang og ved hard kjøring !!!

Om jeg så stopper den, og prøver og starte igjen så er det bare og ha tålmodighet.....

Har blitt fortaldt at at en del slike biler har hatt problemer med gasspjeld potensiometer (tror det var på et audiforum i usa jeg leste det).

Dersom det var noe med feks startsperren så skulle vel ikke bilen startet i det hele tatt (med mindre det er en "vakkel" kontakt eller noe da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok helt sikkert startsperra som slår inn, du ser sikkert at den gule varsel-lampen for startsperren lyser etter at bilen har stoppet. Har hatt samme problem på min bil. Her er en tråd som beskriver problemet og en løsningen for å fikse dette: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var enda et problem ja... :rolleye:

 

Prøv det i tråden min Yngve linket til og se om det hjelper.. Har loddet dette på flere biler inkl. min og har ikke hatt et ENESTE problem etter det.. Kun dårlig kontakt i de stikkerne.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre vil opplevs slik: Motoren starter for så å stoppe av seg selv etter 1-2 sekunder. Lampa for startsperre blinker da i instrumentet. Etter gjentatte startforsøk kan motoren "bli rå" og derfor starter motoren enda tregere eller ikke i det hele tatt. Uansett vil den stoppe igjen etter 1-2 sekunder om startsperre slår inn.

 

Jeg tipper noe av det følgende: Tett aktiv kullfilter, feil på taktventil N-80 for aktiv kullfilter, tett/def katalysator, feil på tankutlufting, feil i gasspjeldets grunninnstilling eller def. potentiometer, feilaktig signal fra motortempføler/def. føler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre vil opplevs slik: Motoren starter for så å stoppe av seg selv etter 1-2 sekunder. Lampa for startsperre blinker da i instrumentet. Etter gjentatte startforsøk kan motoren "bli rå" og derfor starter motoren enda tregere eller ikke i det hele tatt. Uansett vil den stoppe igjen etter 1-2 sekunder om startsperre slår inn.

 

Jeg tipper noe av det følgende: Tett aktiv kullfilter, feil på taktventil N-80 for aktiv kullfilter, tett/def katalysator, feil på tankutlufting, feil i gasspjeldets grunninnstilling eller def. potentiometer, feilaktig signal fra motortempføler/def. føler.

 

 

Var faktisk ikke alle gangene startsperrelampa lyste på meg.. Men når den var veldig vrang (opp mot 10 forsøk eller noe) så kom lampa opp.. Veldig rar feil egentlig.. Men fikk da fikset det, og har hørt en del andre som har fikset det med å lodde de 2 ledningene som går inn på spolen.. Verdt et forsøk før man begynner å hamstre deler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk ikke alle gangene startsperrelampa lyste på meg.. Men når den var veldig vrang (opp mot 10 forsøk eller noe) så kom lampa opp.. Veldig rar feil egentlig.. Men fikk da fikset det, og har hørt en del andre som har fikset det med å lodde de 2 ledningene som går inn på spolen.. Verdt et forsøk før man begynner å hamstre deler :)

 

Ok. Var så sikker på at lampa ville lyse jeg men...skal aldri si aldri har jeg lært.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som startsperra, min bil var akkuratt slik! Måtte på merkeverksted og kode om og det kom på ca 1000lappen + veihjelp for og få bilen dit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange gode tilbake meldinger.

Måtte dessverre reise ut offshore så jeg får ikke sjekket dette før om 14 dager, men jeg tror jeg skal ta en titt på startsperra først. Fikk også mail fra en møller mekaniker som sa at det første han tenkte på var startsperre.

Skal holde dere oppdatert over hva det er.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.