#1 Skrevet Mars 22, 2007 Bilen dette gjelder er en Audi A4 1,9TDI motorkode AVF ( Noen som kan sjekke i familiealbumet hva turboen heter? ) Wastegaten / VNT på turboen går tregt og beveger seg for lite. Er det noen mulighet for å få reparert dette ? Noen som har plukket på en slik turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2007 Ingen som vet ? Trodde dette var et ganske vanlig problem på disse motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2007 Ingen som vet ?Trodde dette var et ganske vanlig problem på disse motorene... Deter en Garrett turbo. Delenr 038 145 702 J. Har en pris hos Møller på 17.536,-. Vakumklokka får man ikke løs! Ikke hos Møller da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2007 Hvis den motoren har en turbo med variabel turbingeometri, så har den ikke wastegate.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Disse motorene har ikke wastegate. Det er i utgangspunktet ikke mulig å fikse dette. Garrat tillater ikke at turboen åpnes og overhales. Dog finnes det noen som gjør det selv med varierende hell. Problemet er at karbon bygger seg opp rundt leppene på turbinsiden og hindrer bevegelsen. Det beste er å bytte turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 Tusen takk for svar! Er en slik med variabel geometri ( VNT ) ja! Spørs om han ikke må bite i det sure eplet og legge igjen noe kroner på møller da... Skjedde det samme på transporteren jeg har på jobben, mulig det er for at den har gått mye på tomgang? Står gjerne flere timer i strek på tomgang mens jeg jobber når det er kaldt ute, inn i bilen og varme seg innimellom. Ble turbo bytte på den også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2007 Tusen takk for svar! Er en slik med variabel geometri ( VNT ) ja! Spørs om han ikke må bite i det sure eplet og legge igjen noe kroner på møller da... Skjedde det samme på transporteren jeg har på jobben, mulig det er for at den har gått mye på tomgang? Står gjerne flere timer i strek på tomgang mens jeg jobber når det er kaldt ute, inn i bilen og varme seg innimellom. Ble turbo bytte på den også... Vil man ikke sponse Møller så kan man gå til http://www.gikturbo.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2007 Sparer noen kroner der ja gitt! Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2007 Evt. kan du gå på http://www.gikturbo.no også. Dette er ikke noe ukjent fenomen med spesielt VNT15 turboer. Tomgang kan være en årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...