Wastegate / VNT går tregt..

Anbefalte innlegg

Bilen dette gjelder er en Audi A4 1,9TDI motorkode AVF ( Noen som kan sjekke i familiealbumet hva turboen heter? )

 

Wastegaten / VNT på turboen går tregt og beveger seg for lite.

Er det noen mulighet for å få reparert dette ?

Noen som har plukket på en slik turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet ?

Trodde dette var et ganske vanlig problem på disse motorene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet ?

Trodde dette var et ganske vanlig problem på disse motorene...

 

Deter en Garrett turbo. Delenr 038 145 702 J. Har en pris hos Møller på 17.536,-. Vakumklokka får man ikke løs! Ikke hos Møller da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den motoren har en turbo med variabel turbingeometri, så har den ikke wastegate....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse motorene har ikke wastegate.

 

Det er i utgangspunktet ikke mulig å fikse dette. Garrat tillater ikke at turboen åpnes og overhales. Dog finnes det noen som gjør det selv med varierende hell.

 

Problemet er at karbon bygger seg opp rundt leppene på turbinsiden og hindrer bevegelsen.

 

Det beste er å bytte turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Er en slik med variabel geometri ( VNT ) ja!

Spørs om han ikke må bite i det sure eplet og legge igjen noe kroner på møller da...

 

Skjedde det samme på transporteren jeg har på jobben, mulig det er for at den har gått mye på tomgang? Står gjerne flere timer i strek på tomgang mens jeg jobber når det er kaldt ute, inn i bilen og varme seg innimellom. Ble turbo bytte på den også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Er en slik med variabel geometri ( VNT ) ja!

Spørs om han ikke må bite i det sure eplet og legge igjen noe kroner på møller da...

 

Skjedde det samme på transporteren jeg har på jobben, mulig det er for at den har gått mye på tomgang? Står gjerne flere timer i strek på tomgang mens jeg jobber når det er kaldt ute, inn i bilen og varme seg innimellom. Ble turbo bytte på den også...

 

Vil man ikke sponse Møller så kan man gå til http://www.gikturbo.se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparer noen kroner der ja gitt! Takk for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. kan du gå på http://www.gikturbo.no også.

 

Dette er ikke noe ukjent fenomen med spesielt VNT15 turboer. Tomgang kan være en årsak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.