#1 Skrevet Mars 22, 2007 Når jeg svinger til høyre i lave hastigheter kommer det noen lyder forfra som ikke høres helt godt ut. Er litt sånn takk,takk,takk,takk lyder:) Noen som har en formening om hva dette kan være? Gjelder en fwd A80 avant Mvh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2007 Ytre drivledd er nok det. Koster vel 1300 for delen hvis jeg husker riktig... Koster rett under 1000 hos NBS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2007 Holder vel å bytte drivknuten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2007 hadde samme problemet d\forrige uke. Avtalte time på verksted. Han sa at dette var ingen hast, og at jeg kunne kjøre med dette så lenge jeg ville, da det aldri ble så ille at det ble farlig. Tenkte likevel at jeg ville ta dette så fort jeg jeg kunne, så jeg bestilte time på flekken. Dagen før jeg skulle sette inn bilen skjedde det. Totalhavari av drivknute. Bilen var nærmest umulig å kjøre, og det kjentes ut som en blanding av punktering og et ødelagt lager. Styringa var nærmest lik null, og det var forferdelig å kjøre med. Jeg har bil-extra forsikring, så jeg valgte å bli hentet av Viking. Alle trodde det var noe annet som var galt også, men det var bare den drivknuten som sa knekk-knekk i svinger hos meg også, som i løpet av noen uker havarerte. Den var rusta og knusk tørr, men etter byttet er alt i orden igjen. Litt skummel opplevelse, og det er rart at verj\kstedfolka sa at dette var bare å ordne når jeg selv ville..liksom.. Mener selv det kunne blitt ille dersom jeg hadde hatt stor fart..... når enden er god... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2007 Okay, takk for svar. Er det noe som bør byttes i samme slengen for og få det tipptopp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2007 bytt begge sider drivknuter.. bytt gjerne hjullager hvis du ikke nylig har byttet dem... Støtter ellers det som er skrevet ovenfor mitt innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...