#1 Skrevet Mars 22, 2007 Har A4 1,8T. Min ligger nå på -0,7bar på tomgang. Jeg føler dette er litt lavt? Og lurer på om det er lekkasje på slangen til måleren. Når jeg kjører med lite gass, kan den komme helt ned i -1 som er det laveste den viser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2007 Har A4 1,8T. Min ligger nå på -0,7bar på tomgang. Jeg føler dette er litt lavt? Og lurer på om det er lekkasje på slangen til måleren. Når jeg kjører med lite gass, kan den komme helt ned i -1 som er det laveste den viser. Er vel noe der den skal ligge sånn ca.. Tror min ligger rundt 0,7 - 0,8 eller noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2007 Høres riktig ut det syns jeg. Mener min også viser noe sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2007 skyter bare inn et raskt spm i denne tråden: når bilen min går på tomgang eller når jeg kjører på lave turtall (uten turbo innkoblet) viser trykksmåleren min 0 bar! ved fullt pådrag viser den 1 bar. dette gjelder en chippet 1,8t `00 A3. har jeg montert måleren min på feil slange, siden jeg aldri får vakum? men skulle jo tro at 1 bar ved bånn spiker er riktig? synspunkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2007 Min viser -1 til -0.8 på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2007 skyter bare inn et raskt spm i denne tråden:når bilen min går på tomgang eller når jeg kjører på lave turtall (uten turbo innkoblet) viser trykksmåleren min 0 bar! ved fullt pådrag viser den 1 bar. dette gjelder en chippet 1,8t `00 A3. har jeg montert måleren min på feil slange, siden jeg aldri får vakum? men skulle jo tro at 1 bar ved bånn spiker er riktig? synspunkter? Den skal kobles inn etter gasspjeldet, f.eks på slangen som går fra innsug til bensintrykkregulator eller inn på toppen av dumpventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2007 Den skal kobles inn etter gasspjeldet, f.eks på slangen som går fra innsug til bensintrykkregulator eller inn på toppen av dumpventilen noen som kan vise med bilder?? men hvorfor viser den 1 bar når jeg har fult pådrag da? er det ikke det den skal vise med chipet motor? (ca altså) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2007 noen som kan vise med bilder??men hvorfor viser den 1 bar når jeg har fult pådrag da? er det ikke det den skal vise med chipet motor? (ca altså) Det kian være at din er kobla på helt feil sted, du kan f.eks ha 1bar trykk rett etter turbo, men det trykket som du har interesse av å se er trykk i innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2007 Den skal kobles inn etter gasspjeldet, f.eks på slangen som går fra innsug til bensintrykkregulator eller inn på toppen av dumpventilen Det anbefales ikke å ta trykket fra bensintrykksregulator, da denne brukes til å styre bensintilførselen. Risikoen for lekkasje er større når man tar ut et ekstra uttak. Det er bedre å ta den fra slangen som går fra innsugsmanifolden til resirkventilen, her er det ikke så farlig om det blir lekkasje. Ligger i front på motoren på 1,8t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...