Anbefalte innlegg

Noen her inne om vet om jeg kan bruke toppen fra sugemotoren jeg har stående, på 10V turbomotoren min? Har hørt noe om at eksosventilene må byttes pga mere varme, men har ikke peiling på dette egentlig!:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan brukes. eksosventilene i turbotoppen er veskekjølte, men på en høveli standard motor er det vel ikke så farlig(?)

Mener det var toppen fra KV som har større ventiler enn MC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan brukes. eksosventilene i turbotoppen er veskekjølte, men på en høveli standard motor er det vel ikke så farlig(?)

Mener det var toppen fra KV som har større ventiler enn MC

Ventilene er veskekjølte? Hvordan får du det til?: klø :

Oljekjøling på ventilene? Syntes ikke dene toppen så noe mere spesiell ut en sugisen!

Planen var jo å montere chipen og wg-fjæra da..: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror disse er klin like.

Ihvertfall så bytta og styre jeg så fælt med topper på gamle bilen at jeg tror jeg endte med en KV topp tilslutt..

så ikke forskjell på disse med unntak av en gammel urq topp som kjøleportene ikke passet til blokka. Dvs det var et stort hull på siden av toppen hvor alt vannet rant ut etter at jeg hadde montert alt sammen med nye pakninger og bolter og strevd i mange timer....

Gjett hvem som var litt sinna da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror disse er klin like.

Ihvertfall så bytta og styre jeg så fælt med topper på gamle bilen at jeg tror jeg endte med en KV topp tilslutt..

så ikke forskjell på disse med unntak av en gammel urq topp som kjøleportene ikke passet til blokka. Dvs det var et stort hull på siden av toppen hvor alt vannet rant ut etter at jeg hadde montert alt sammen med nye pakninger og bolter og strevd i mange timer....

Gjett hvem som var litt sinna da?

DU!!!: haha :

Som jeg trodde! Men vet du noe om ventilene da? Er det nødvendig å bytte disse eller vil jeg kunne bare montere toppen på med god samvittighet? En chipet MC-motor blir vel ikke SÅ varm at den smelter ventilene?:confused: Lader 0.8-0.9 med chippen så er jo ingen maxing av det innspruten leverer heller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksos ventilene i mc motorene er ivertfall sodium fylte, er vist for å få unna mer varme. Men noen har vist erfart (med noen ventiler som hadde gått langt) at disse brekker under høy belsatning. Jeg har ikke fått demontert 10v kv toppen på min motor enda så vet ikke hva som sitter der, men dem er nok ikke fylte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte suge topp på min 10vt, men fikk slipt eksosventilene og flytta de over fra turbo toppen, flytta også kammen over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte suge topp på min 10vt, men fikk slipt eksosventilene og flytta de over fra turbo toppen, flytta også kammen over.

Tror jeg blir å gjøre det samme:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.