Bakbrems på Golf IV henger på. What to do?

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder --> Golf IV 2001 som bakbremsene henger på bak. Klassisk tilfelle.. Hva gjør man for å få justert dette ? Vet det ble gjort på Boran jeg hadde. Er det noen som vet om dette er en garatisak?Syns alle VAG-biler med skivebrems er plaget med dette?Var sånn på cabben jeg hadde også.

Bilen er kjøpt ny i Norge og gått kun 45k km.Brekket er brukt slik at dette ikke skulle forkomme, men dengang ei.

What to do?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt kalipper. Eneste som funker etter min erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt kalipper. Eneste som funker etter min erfaring.

Jo, men burde ikke det være noe form for garanti på dette? Det er jo tydelig noe ikke Vw har veldig god erfaring med.. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det kan du jo si, men siden bilen er fra 2001 tviler jeg på at du får noe særlig gehør for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten hatt samme problemet selv på A4-en, der også bruker jeg brekket hver gang jeg parkerer. Brekket hang ikke på, men derimot hang den når jeg brukte bremsene under kjøring. Byttet kalipper, så var problemet borte. Så er desverre ikke bare håndbrekkmekanismen som tuller. Mekonomen har kalippere som ikke er så dyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det håndbrekksmekanismen i calipperen som henger eller er det det at klossene har rustet fast?

Det siste forekommer nemlig ofte. I så fall holder det å demontere, rengjøre skikkelig og smøre med kobberfett/bremsepasta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det håndbrekksmekanismen i calipperen som henger eller er det det at klossene har rustet fast?

Det siste forekommer nemlig ofte. I så fall holder det å demontere, rengjøre skikkelig og smøre med kobberfett/bremsepasta.

Brekket er brukt regelmessig, men virker som om håndbrekksmekanismen i calipperen det kan være. "Noe treghet i parkbremsoverføring hs" påpekte mr Naf. Så om det var håndbrekksmekanismen i calipperen han mente ville jeg tro da? Eller?

:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.