Trenger litt hjelp med glassfiber

Anbefalte innlegg

Hei. Da har jeg vert og kjøpt meg litt glassfiber duk, og polyester med herder. Har fått litt instrukser anngående bruk av alt dette, men jeg trodde resten skulle stå på boksen, men der sto det jo ingen ting!

 

Det jeg trenger hjelp til er:

 

1. Må jeg vente mellom hver gang jeg legger på nytt lag med duk, eller er det bare å peise på? Først prime, vente litt, legge på det første laget, på med polyester og så legge på det neste laget med duk? Eller bør jeg vente litt mellom vert lag med duk?

 

2. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan lakke over alt dette?

 

Takker for all hjelp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La det herde før du legger på neste lag så er du sikker. Herdeprosessen lager varme, og legger du flere lag med en gang kan det bli fælt varmt!

Men sikkert noen her inne med mer erfaring en meg på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:lag skal legges på etter hverandre FØR det tørker, da smelter det sammen til en "tjukk" form og blir stivere...

 

2:ca et døgn skulle holde men det kjenner du på glassfiberen om den er tørr eller ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.