#1 Skrevet Mars 23, 2007 Nå er eg drita lei av å feilsøke på denne motoren, så eg legger ut en siste tråd om noen vet hva i h... eg skal gjøre: Bilen er en Audi Coupe `89 med 7A motor (2,3 20V) Bilen starter fint hver gang, men går litt humpete de første minuttene, helt til den blir varm, da er bilen helt konge, går akkurat slik den skal. Kan kjøre i flere timer uten at det skjer noe. Men visst eg stopper den og starter den før det har gått ca.5-10 min (altså varm motor) Så trekker den liksom ikke like bra, dårlig respons på pedalen og litt krassere lyd i eksosen har eg også merket. Eg mener det må være noe eletrisk siden den funker helt fint når eg starter den kald, og da funker den lenge, helt til eg stopper og starter den igjen. Og når den er i sitt dårlige humør har eg merket at den smeller i innsuget når eg trør gassen helt i bunn og slipper den igjen med en gang. Dette gjør den forresten når den er kald også. Nå er eg så lei av å feilsøke at eg kjører snart bilen på sjøen. VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG!!! Her er liste over deler som er skiftet: - Lambda sonde - Coil - LMM - Plugger - Føler tom kjølevann temp. (G62) - Potensiometer - Tomgangsregulator (uoriginal) Andre ting: - Det er ikke veivhus ventilasjon på den (fjernet) - Temp. måleren i instrumentet går ikke helt til 90 grader ligger på ca. 70 - Lurer litt på om multitemp. føleren er gåen , noen som vet hvor mye den har å si på motorstyringen?? MVH DESPERAT OG DRITA LEI BRUKER AV AUDI COUPE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2007 Sjekket ALLE slanger og steder på motoren som har pakninger for falskluft/defekte sprukne slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2007 Jepp, er ganske sikker på at den ikke suger falsk luft, siden den fungerer fint når eg starter den kald. Men eg begynner å lure litt på den multitemp. føleren som står ved banke sensorene. Hvor mye har den å si på motorstyringen?? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...